Var tog tråden om avgashus vägen???

Diskussioner för erfaret folk
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Pacman »

Jag hade precis dukat upp med kaffe och kaka vid datorn och skulle läsa de senaste rönen om Formel 1 utveckling ifrån Rimbo, men ingen tråd?! :shock: :thumbdown:

Har cencursaxen varit framme igen?
Ibland känner jag att namnet på detta forumet är fel...borde heta DDR Turbo Forum istället! :angryfire:
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Användarvisningsbild
Robert Markström
Forumsberoende
Inlägg: 2098
Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
Ort: Luleå

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Robert Markström »

tycker åxå det är lite onödigt ta bort allt som blir lite obekvämt. Vill man avsluta pajkastningen kan man ju låsa den bara? :)
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar

Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;

TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Jens Gustavsson »

vet ej vad som hände då jag inte har hunnit titta på datorn och vårt forum så mycket på slutet men jag förespråkar att mer hamnar i skräp lådan då jag tycker att vi måste försöka hålla en hög seriös nivå på detta forum ! vill man snacka trams och kasta skit runt sig så kan man ju logga in på typ flashback eller liknade skit forum inte på vårt.

får jag lite tid över ska jag rensa upp lite på avancerade delen av forumet framöver.

mvh jens
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Pacman »

Synd att du är så trångsynt och tråkig Jens. Den tråden började ju precis bli intressant då det kom fram lite riktig och intressant fakta ibland alla påhitt och faktoider.
Tyvärr är det detta forumets stora svaghet, det drivs inte framåt av den samlade kunskapen som kommer fram av debatt och diskussion utan det finns redan ett fastställt koncensus som bara får ifrågasättas lite ibland. Går ifrågasättandet för långt (oavsett vilka bevis som framförs som motfakta) så avskrivs diskussionen omedelbart och censureras!

Den typen av diskussion har ett annat namn: Propaganda!
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag ska försöka ta bort inlägg inte hela trådar som inte är vetenskapliga på nått sätt samt de som framlägs på ett drygt och provocerande sätt än hur bra de är.

mvh jens
Kwirk
För mycket laddtryck
Inlägg: 279
Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Kwirk »

Jag är förberedd med popcorn.
Var e tråden .
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av mattias »

Jag gömde bort tråden, den är inte borta! Har återställt den nu om det känns bättre : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=32&t=90629

Motivet var delar av det Pacman skrev om, men annars håller jag inte med om att vi för någon DDR-politik när det censureras vilket ändå är mycket sällan. Det är bara att titta på mängden trådar som inte hör hemma under avancerat. Jag och andra måste bli bättre på att flytta trådar (och inte lämna "skugga" av tråden). Kanske finns andra sätt att dela upp forumet också men det duger nog bra som det är.

Att låsa trådar kan ju faktiskt duga som "markering" att det är nåt som spårat ur.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Erland Cox »

Jens! Du kommer ju ofta själv med påståenden som du sen aldrig backar upp med fakta.
Som i oljetråden.

Erland
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10191
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Kadett4wd »

Just det här med ifrågasättningen är ett känsligt område, man blir snabbt huggen vid fotknölarna om man ifrågsätter fel människa,, det är sant.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt :D
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6048
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Steve »

Tas det bort ens 5 trådar per år? Kolla PPF och andra forum, där är det mycket som kommer bort och klagas det så blir det livat
Vill inte att det ska bli nån Yellowbullet av det här forumet

Men som sagt så ska det inte tas bort trådar i onödan...dock försöker jag rensa ibland då det blir påhopp och lite väl vulgärt språk
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Erland Cox »

Diskussion och ifrågasättande är viktigt för det får folk att tänka efter.
Får man mothugg så ifrågasätter man sig själv och det är alltid nyttigt.

Erland
Krullert
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: fre jul 27, 2012 2:03 pm

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Krullert »

Gränsen går väl vid pajkastning och personliga påhopp. Slipper man dem, viket är både användarnas och moderatorernas ansvar, så kan även de tokigaste diskussionerna mynna ut i något vettigt. Men moderatorns ansvar är ju att se till att diskussionen hålls på en vettig nivå och till ämnet. Bättre att säga till i förväg än att rensa i efterhand.

En god ton är grundläggande etikett och vi delar alla samma intresse och bör konversera och ifrågasätta varann på ett vänligt sätt. Ibland verkar det på vissa som att motorbyggande är på liv och död. Då blir det lätt sandlåda.

Gott nytt år!
mstahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 138
Blev medlem: tis jul 03, 2012 6:57 am
Ort: Stockholm

Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av mstahl »

Det va en javla pra tråd det. Det är då man lyssnar o lär sig. alla på forumet har väll lärt sig. vem man ska ta lärdom av o lyssna på = varandra. Lärt mig mycket av forumet. Men Matti som jag skruvar åt då o då men det är sugis 298cui på runt 780hk nära prostock effekt på den volymen. Men bästa tid är med 305an o original gjutjärns topparna 736 i Jari k's bänk med vacumpumpen skilde 33hk utan den om jag mins rättBildBild
Senast redigerad av mstahl den tor dec 31, 2015 7:40 am, redigerad totalt 4 gång.
Stahl
mstahl
För mycket laddtryck
Inlägg: 138
Blev medlem: tis jul 03, 2012 6:57 am
Ort: Stockholm

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av mstahl »

Bild
Stahl
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Var tog tråden om avgashus vägen???

Inlägg av Pacman »

mattias skrev:Jag gömde bort tråden, den är inte borta! Har återställt den nu om det känns bättre : http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=32&t=90629
Tack! :D :thumbright:
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Skriv svar