Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tor aug 16, 2018 8:47 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: tis apr 05, 2016 9:40 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 1000
Ort: Flisa, norge
så dom pallar inte mer än original kolvarna då :angryfire:


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 08, 2016 8:42 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 199
Försökt maila och ringa acm och fråga varför kolvarna ser ut så.
Dom svarar på inte på mail eller tel när jag försöker ringa...
Har sånna kolvar i min maskin. dock bara 470hk 616nm...


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre apr 08, 2016 11:46 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm
Inlägg: 1672
Mattias J skrev:
Kadett4wd skrev:
tror ringarna och kolvarna håller... men det är risk ringarna tappar spänsten ganska snabbt.


Jag vet att dom inte håller. 5 motorer hitills har oljeringarna varit smulor. 2 motorer där flera av kolvarna hade sprickor i sig.



Lägger till ytterligare 3 fall till listan....

_________________
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör apr 09, 2016 5:52 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 10, 2009 10:11 pm
Inlägg: 133
Ort: Karlskrona
Här nere i Blekinge vet jag om 3 bilar som pajjat sådana kolvar också. En av dom med ca 400whp.
I min b230 kommer jag köra orginal kolvar istället. Dom verkar hålla bättre.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör apr 09, 2016 7:06 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
Inlägg: 1000
Ort: Flisa, norge
jag fick detta svar från acm i januari. sedan dess har han ej heller besvarat mina mail.

Angående 1000hk så är det en extrem överladdning & extremt effektuttag,
jag kan inte garantera något på en sådan motor, som du säger så kör
många med dessa kolvar & dem 5 mm du menar har inte varit något problem
för någon som jag känner till.

men jag fattar inte hur olje ringarna kan vara smulor?
sätta dit volvo original ringar då.
jag skulle tro problemet skulle bli att ring nr1 nypte


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010