Sida 3 av 3

Re: 5mm från kolvtopp till första ringen

Postat: tis apr 05, 2016 9:40 pm
av DreRacing@
så dom pallar inte mer än original kolvarna då :angryfire:

Re: 5mm från kolvtopp till första ringen

Postat: fre apr 08, 2016 8:42 am
av Kwirk
Försökt maila och ringa acm och fråga varför kolvarna ser ut så.
Dom svarar på inte på mail eller tel när jag försöker ringa...
Har sånna kolvar i min maskin. dock bara 470hk 616nm...

Re: 5mm från kolvtopp till första ringen

Postat: fre apr 08, 2016 11:46 pm
av Mattias J
Mattias J skrev:
Kadett4wd skrev:tror ringarna och kolvarna håller... men det är risk ringarna tappar spänsten ganska snabbt.
Jag vet att dom inte håller. 5 motorer hitills har oljeringarna varit smulor. 2 motorer där flera av kolvarna hade sprickor i sig.

Lägger till ytterligare 3 fall till listan....

Re: 5mm från kolvtopp till första ringen

Postat: lör apr 09, 2016 5:52 pm
av Mekken
Här nere i Blekinge vet jag om 3 bilar som pajjat sådana kolvar också. En av dom med ca 400whp.
I min b230 kommer jag köra orginal kolvar istället. Dom verkar hålla bättre.

Re: 5mm från kolvtopp till första ringen

Postat: lör apr 09, 2016 7:06 pm
av DreRacing@
jag fick detta svar från acm i januari. sedan dess har han ej heller besvarat mina mail.

Angående 1000hk så är det en extrem överladdning & extremt effektuttag,
jag kan inte garantera något på en sådan motor, som du säger så kör
många med dessa kolvar & dem 5 mm du menar har inte varit något problem
för någon som jag känner till.

men jag fattar inte hur olje ringarna kan vara smulor?
sätta dit volvo original ringar då.
jag skulle tro problemet skulle bli att ring nr1 nypte