Sök på "fredik sjödin drifting" på facebook så finns det en hel del om bilen.
Men den varvas väl en bit över 8000rpm med torrsump.
https://www.youtube.com/watch?v=gjhPoaeKdPo
Bmw M54B30 Vevaxel Svängningsdämpare Varvtal
Re: Bmw M54B30 Vevaxel Svängningsdämpare Varvtal
E46 with S54B32 from Lithuania for drifting, 1000+hp/nm
https://www.youtube.com/watch?v=czr6BdGuaBI
https://www.youtube.com/watch?v=czr6BdGuaBI
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T
89' Volvo 740+T
Re: Bmw M54B30 Vevaxel Svängningsdämpare Varvtal
Ett annat stort problem ni driftare har är ju att det ska ju liggas på varvstoppet deluxe helatiden.
Det är inte bra för motorn överhuvudtaget.
Jag hade gjort en ny kalkyl och insett att S54 är vägen att gå. Inge torrsump (det ska man inte hålla på med om man inte köper nått färdigt utprovat, vet många som pajat pumpar för det gått tort), kammar, ventiler osv håller man standard.
Och det mest positiva.
En m50 får du ladda 2.xx bar med en S54 behövs det inte laddas alls lika hårt för samma effekt.
Portning behövs ej. Motorn är byggd för att varvas.
Kostnaden blir lägre med s54 i slutändan.
Berätta gärna mer om spruckna s54 blocken, aldrig hört nångång.
Det är inte bra för motorn överhuvudtaget.
Jag hade gjort en ny kalkyl och insett att S54 är vägen att gå. Inge torrsump (det ska man inte hålla på med om man inte köper nått färdigt utprovat, vet många som pajat pumpar för det gått tort), kammar, ventiler osv håller man standard.
Och det mest positiva.
En m50 får du ladda 2.xx bar med en S54 behövs det inte laddas alls lika hårt för samma effekt.
Portning behövs ej. Motorn är byggd för att varvas.
Kostnaden blir lägre med s54 i slutändan.
Berätta gärna mer om spruckna s54 blocken, aldrig hört nångång.