skärringspackning eller oringat block, löser det mitt proble

Diskussioner för erfaret folk
ErikB
Lite mer laddtryck
Inlägg: 49
Blev medlem: sön sep 17, 2006 10:00 pm
Ort: Luleå

skärringspackning eller oringat block, löser det mitt proble

Inlägg av ErikB »

Hej! gjorde en tråd i allmän motorteknik men inget svar så försöker här. jo, jag har borrat (96,50) och deckat ett b230 block och när det deckades så blev det endast 3mm packningsyta mellan cylinderloppet och kylkanalen på en cyl. är det möjligt att oringa blocket med så liten yta? vill om möjligt slippa skärringspackning för att slippa att plana toppen om den ska av någon gång.

Bild
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: skärringspackning eller oringat block, löser det mitt pr

Inlägg av StefanM »

Det absolut bästa hade ju varit att besiktigat blocket innan man gjorde alla bearbetningar............Det där är nog gränsfall för vad jag skulle köra ens med en standardmaskin. Tror inte en tråd där gör saken bättre.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: skärringspackning eller oringat block, löser det mitt pr

Inlägg av Jens Gustavsson »

är det kört salt vatten i den?
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: skärringspackning eller oringat block, löser det mitt pr

Inlägg av robban »

cooperring (skärringspackning till volvo) får plats där imellan. Och är inte några problem att återanvända några 1-2 ggr innan man behöver plana, bara noga att dem kommer i samma spår.
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Skriv svar