Hej! gjorde en tråd i allmän motorteknik men inget svar så försöker här. jo, jag har borrat (96,50) och deckat ett b230 block och när det deckades så blev det endast 3mm packningsyta mellan cylinderloppet och kylkanalen på en cyl. är det möjligt att oringa blocket med så liten yta? vill om möjligt slippa skärringspackning för att slippa att plana toppen om den ska av någon gång.
skärringspackning eller oringat block, löser det mitt proble
Re: skärringspackning eller oringat block, löser det mitt pr
Det absolut bästa hade ju varit att besiktigat blocket innan man gjorde alla bearbetningar............Det där är nog gränsfall för vad jag skulle köra ens med en standardmaskin. Tror inte en tråd där gör saken bättre.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: skärringspackning eller oringat block, löser det mitt pr
är det kört salt vatten i den?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: skärringspackning eller oringat block, löser det mitt pr
cooperring (skärringspackning till volvo) får plats där imellan. Och är inte några problem att återanvända några 1-2 ggr innan man behöver plana, bara noga att dem kommer i samma spår.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos