Kan jag använda vw kolvar

Diskussioner för erfaret folk
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Kan jag använda vw kolvar

Inlägg av Nitrolarse »

jag undrar om man kan använda vw kolvar och om det bara är att stoppa i dom i ett vanligt b20 8 bult orginal block och vad behövs göras och vilka vevstakar skall jag använda??? håller på och konventerar motor till turbo och undrar vad som mera behövs göras har en steg 2 turbo topp från kg och skall köra med en k kam... undra också vilket som är bäst att trycka igenom förgasaren eller suga genom den har två dellorto 45:or som jag tänkte använda mm ni kan väll hjälpa mig med detta mvh mikael
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

ingen som har någar förslag ?????? =(
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

bubblakolvarna har 22mm kolvbult.. om du inte vill göra nya bussningar, så använd den 6-bultade veven och dom gamla b20-stakarna.. du måste givetvis borra blocket till rätt dim. också... komphöjden är ju 39.6mm mot org. 46mm, så nån klämspalt blir det inte... det funkar nog ändå, bara du planar tillräckligt mkt.( eller om du strokar veven eller skaffar längre stakar..) Om du ska använda förg. så är det bästa att trycka igenom.. sök här på forumet, så hittar du nog info. om hur du trycktätar dina 45:or..
Angående kolvar.. Jag hade också tänkt använda bubblakolvar till min b30tt, men jag köpte smidda KS-kolvar i org. dim. hos KG. blocket håller bättre om man inte borrar en massa..
Lycka till!! :D
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

tack så mycket för svarena på mina frågor... men då kan jag köra med smida male kolvar i stället i org dimention i så fall eller med b21 e kolvar borde väll gå också för det är väll 24 mm på kolvbulten på b20 8 bults vevarna så då borde det väll gå och så får jag väll 2,1 liter i volym också?? måste jag byta stakarna eller är dom tillräckligt hållbara för ca 300-350 hk mvh nitrolarse
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

svaren på dina frågor finns på www.savarturbo.se hemsidan under articklar.
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

okej tack så mycket :lol:
Bild
Skriv svar