Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: fre nov 16, 2018 3:36 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: fre aug 19, 2016 9:31 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 11, 2015 2:33 pm
Inlägg: 58
Ort: Motala
Bild

_________________
Tobias Lundgren


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre aug 19, 2016 9:34 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 11, 2015 2:33 pm
Inlägg: 58
Ort: Motala
Bild

Bild

_________________
Tobias Lundgren


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre aug 19, 2016 9:43 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 11, 2015 2:33 pm
Inlägg: 58
Ort: Motala
Där har ni bilder, stag från DP till växellådan samt stag från t3 flänsen till flänsen mot toppen, efter DP sitter det flexrör och precis efter flexröret sitter det upphängning. :roll:


Men jag stötte på ett annat problem, stod och varvade på tomgång och exakt vid 2500-2600RPM så blir det sånna jävla vibrationer i motor/kaross. Motor/växellåds kuddar är nytt. Kolvar och stakar är viktade.
Koppling och svänghjul är ej balanserat och inte veven heller :|

Vart kommer vibrationerna ifrån? ingen ligger emot kaross eller dylikt. Kan det vara tryckplattan från klracing det är sån obalans i? eller svänghjul? Det märktes när jag bytte motorkuddar till Anderssons motorkuddar , då den vart lite stummare.


Mvh Tobias

_________________
Tobias Lundgren


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 20, 2016 5:33 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: tis mar 17, 2009 10:32 am
Inlägg: 205
De där staget från fläns till topp hade jag tagit bort

De är väl bättre med nåt som stöttar turbon över eller underifrån.

Med kl grejer är allt möjligt.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 20, 2016 10:24 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 11, 2015 2:33 pm
Inlägg: 58
Ort: Motala
Jaha okej, tror det hjälper rätt mycket g
tror jag, innan så stod grenrör/turbo o flexa, kan inte fatta varför.


Ja precis.. kl, men kan problemet uppstå det problemet då?

_________________
Tobias Lundgren


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön aug 21, 2016 12:58 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Inlägg: 741
Ort: Bollnäs
Du kanske bara har flyttat självsvängningen å får den senare. När du inte ser. Det är som att gunga, kommer påskjutandet vid rätt tidpunkt så börjar det svänga och det är mycket som påverkar, tyngd på turbon, grenrörets utförmning, upphängning av motorn.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis aug 23, 2016 9:12 am 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: sön jan 11, 2015 2:33 pm
Inlägg: 58
Ort: Motala
Ja okej, Det vart bättre efter jag satte dit det staget, men har ju som sagt vibrationer 2500RPM när jag står stilla och gasar.

_________________
Tobias Lundgren


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis jun 05, 2018 9:38 am 
Offline
Lite mer laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 19, 2016 9:43 am
Inlägg: 14
Ort: Lithuania
Hi, i didint wanted to make new topic, have same vibrations problem at ~2500, custom ex manifold, made a bracket for turbo, downpipe fited to gearbox, flex pipe after WG, DP joined with V band after gearbox mount, then flex pipe and exhaust.
Bild
Bild
Bild
Bild

few days ago cracked the turbo bracket "ball joint" duo to hi vibrations , anybody has solved this problem ?

_________________
89' Volvo 760t
89' Volvo 740+T


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010