Problem med sprickande grenrör - b230
Problem med sprickande grenrör - b230
Tja! Som rubriken lyder, grenrör spricker på min b230
Info :
Grenrör från cpservice i svartstål.
super hx35
motorfästen från Andersson
3.5" dp i rostfritt, (upphängning från dp till växellåda)
kamaxel : axelssons 275, Duration är 275 och 114 i lobecenter 12.2 i lyft
ms1v3
Då är frågan, kan det ha något med mappningen o göra? har ej koll påå avgastempen då jag inte har givare för det.
Grenröret har varit inlämnat på cpservice, dom kunde konstatera att materialet inte är något fel på, så dom tiga det o mer vet jag inte, och skicka tillbaka det.
Förra året körde jag med klracing grenrör o det hända samma sak med.
Kan köra ca 10mil, sen börjar det spricka o ha sig, har haft isär det ett ex antal gånger o börjar bli jävligt trött på det.
Ge mig några ideér eller tips så jag kan kolla på det. En kompis till mig som har mappar den på gatan.
Info :
Grenrör från cpservice i svartstål.
super hx35
motorfästen från Andersson
3.5" dp i rostfritt, (upphängning från dp till växellåda)
kamaxel : axelssons 275, Duration är 275 och 114 i lobecenter 12.2 i lyft
ms1v3
Då är frågan, kan det ha något med mappningen o göra? har ej koll påå avgastempen då jag inte har givare för det.
Grenröret har varit inlämnat på cpservice, dom kunde konstatera att materialet inte är något fel på, så dom tiga det o mer vet jag inte, och skicka tillbaka det.
Förra året körde jag med klracing grenrör o det hända samma sak med.
Kan köra ca 10mil, sen börjar det spricka o ha sig, har haft isär det ett ex antal gånger o börjar bli jävligt trött på det.
Ge mig några ideér eller tips så jag kan kolla på det. En kompis till mig som har mappar den på gatan.
Tobias Lundgren
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Är triggern = tändningen korrekt nollad mot motorn?
Vad är typisk tändning i landsvägshastighet? 30-35 är normalt.
Hur mycket laddtryck körs? Och vad för tändning där?
Bensin eller E85?
Det vore nog en bra idé att få den mappad i dyno.
Vad är typisk tändning i landsvägshastighet? 30-35 är normalt.
Hur mycket laddtryck körs? Och vad för tändning där?
Bensin eller E85?
Det vore nog en bra idé att få den mappad i dyno.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Tändning i landsvägshastighet : 32-39 grader
19-20grader tändning på full gas.
1.5kg i laddtryck, och körs på e85.
Helt åt skogen?
Jag håller hus i östergötland, någon som är i närheten och kan kolla på det kan höra av sig. 0734333488.
Mvh Tobias
19-20grader tändning på full gas.
1.5kg i laddtryck, och körs på e85.
Helt åt skogen?
Jag håller hus i östergötland, någon som är i närheten och kan kolla på det kan höra av sig. 0734333488.
Mvh Tobias
Tobias Lundgren
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Tobias Lundgren
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Ja, ser ut så typ när den står på tomgång. Motorn står still men ej turbo o det.
Tobias Lundgren
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Inte funderat på o stadga turbo o grenrör?
Dp i rf , kan du försöka få första upphängningen längre bak ? Ev flexrör på de.
Dp i rf , kan du försöka få första upphängningen längre bak ? Ev flexrör på de.
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
det är det förutom mellan t3 fläns o topp flänsen.
flexrör o vettiga upphängning är sitter på.
flexrör o vettiga upphängning är sitter på.
Tobias Lundgren
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 281
- Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Gör upphängning till turbon o fäst i v-kåpa
Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
Skickat från min SM-T550 via Tapatalk
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Var sitter flexröret?lundta skrev:det är det förutom mellan t3 fläns o topp flänsen.
flexrör o vettiga upphängning är sitter på.
Innan eller efter första upphängning
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Verkar som det har löst det! Bytte växellåds kudde o sedan svetsa ett stag från t3 flänsen till flänsen mot toppen !:)
Tobias Lundgren
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Fortfarande samma problem. Spricker igen!!!
Stag från t3 fläns till fläns mot toppen, stag för wg röret.
Stag från dp till vxl lådan, efter dp sitter det flexrör och efter felxröret sitter det upphängning.
Fel på grenröret?
Stag från t3 fläns till fläns mot toppen, stag för wg röret.
Stag från dp till vxl lådan, efter dp sitter det flexrör och efter felxröret sitter det upphängning.
Fel på grenröret?
Tobias Lundgren
- Robert Markström
- Forumsberoende
- Inlägg: 2098
- Blev medlem: mån maj 29, 2006 4:00 am
- Ort: Luleå
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
visa några bilder!
16V/HX40 billet/filat lite överallt & vems. 540hp & 566Nm på naven @ 1.5 bar
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
Tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=56489" onclick="window.open(this.href);return false;
TfnNr: 073-844-21-26
///Robban
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Problem med sprickande grenrör - b230
Gör två fästen en bit isär på downpipen.
lek med tanken att ditt enda fäste nu agerar 'gångjärn' och resten av ditt avgas bänder och bryter.
lek med tanken att ditt enda fäste nu agerar 'gångjärn' och resten av ditt avgas bänder och bryter.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!