Building B284T
Postat: tis sep 20, 2016 10:20 am
Hello, i can search but not seeing any discussion of building up b230 94,5mm crank and 16v head with turbo?
Parts list what i think to buy to my engine:
B230 with oil squirts -already got-
94,5mm crank -already got-
16v head -already got-
holset hx40super -already got-
Kl racing intake plenum manifold
arp bolts on head -already got-
Cometic mls head gasket
Pistons???
Rods i think Spm rods are good or is it?
I try to get 500-600hp and good maybe 650-700nm? on large area with gasoline (no e85) i think rpm limiter is somewhere 7000rpm around.
i know i can get that power out of 2,3 liter engine but i want to make something different than anyone else here in Finland.
My question is which pistons i have to take, i already have crank and block and head but pistons are my biggest problem. I know diameters of pistons but which is best/good choice SPM, Wiseco, Wössner or something else why? My old 8v turbo basic engine had spm pistons but now the engine is broken so then i built that stroker engine with 16v head.
I have many friend but no one can say why spm pistons are not so good...because they are with original piston rings??
Can someone of you help me to get on the target and help to tell me which pistons i have to buy, i´dont want to buy shit with 1000euros and destroy my engine because pistons are not so good
Thanks for answers
-Panu-
------------------------------------------
Hej, jag kan söka men inte ser någon diskussion om att bygga upp B230 94,5mm vev och 16v huvudet med en turbo?
Delar lista vad jag tror att köpa till min motor:
B230 med olje sprutar -already GOT
94,5mm vev -already GOT
16v head -already GOT
Holset hx40super -already GOT
Kl racing insugningsrör plenum
ARP bultar är -already GOT
Cometic MLS topplockspackning
Kolvar ???
Stavar Jag tror SPM stavar är bra eller är det?
Jag försöker att få 500-600hp och bra 650-700nm kanske? är ett stort område med bensin (utan E85) Jag tror rpm begränsare är någonstans runt 7000rpm.
Jag vet att jag kan få den kraft ur 2,3 liters motor men jag vill göra något annat än någon annan här i Finland.
Min fråga är vilka kolvar jag måste ta, jag har redan att veva och block och cylinderhuvuden men Pistons är mitt största problem. Jag vet diametrar kolvarna men som är bäst / bra val av SPM, Wiseco, Wössner eller något annat varför? Min gamla 8v motor Turbo Basic SPM Pistons hade men nu motorn bryts så då jag byggde Det stroker motor med 16v huvud.
Jag har många vän, men ingen kan säga varför SPM Pistons är inte så bra ... Eftersom de är med ursprungliga kolvringar ??
Kan någon av er hjälpa mig att komma på målet och bidra till att berätta vilka kolvar jag måste köpa, i'dont vill köpa skit med € 1000 och förstöra min motor Eftersom Pistons är inte så bra?
Tack för svar
-Panu-
Parts list what i think to buy to my engine:
B230 with oil squirts -already got-
94,5mm crank -already got-
16v head -already got-
holset hx40super -already got-
Kl racing intake plenum manifold
arp bolts on head -already got-
Cometic mls head gasket
Pistons???
Rods i think Spm rods are good or is it?
I try to get 500-600hp and good maybe 650-700nm? on large area with gasoline (no e85) i think rpm limiter is somewhere 7000rpm around.
i know i can get that power out of 2,3 liter engine but i want to make something different than anyone else here in Finland.
My question is which pistons i have to take, i already have crank and block and head but pistons are my biggest problem. I know diameters of pistons but which is best/good choice SPM, Wiseco, Wössner or something else why? My old 8v turbo basic engine had spm pistons but now the engine is broken so then i built that stroker engine with 16v head.
I have many friend but no one can say why spm pistons are not so good...because they are with original piston rings??
Can someone of you help me to get on the target and help to tell me which pistons i have to buy, i´dont want to buy shit with 1000euros and destroy my engine because pistons are not so good
Thanks for answers
-Panu-
------------------------------------------
Hej, jag kan söka men inte ser någon diskussion om att bygga upp B230 94,5mm vev och 16v huvudet med en turbo?
Delar lista vad jag tror att köpa till min motor:
B230 med olje sprutar -already GOT
94,5mm vev -already GOT
16v head -already GOT
Holset hx40super -already GOT
Kl racing insugningsrör plenum
ARP bultar är -already GOT
Cometic MLS topplockspackning
Kolvar ???
Stavar Jag tror SPM stavar är bra eller är det?
Jag försöker att få 500-600hp och bra 650-700nm kanske? är ett stort område med bensin (utan E85) Jag tror rpm begränsare är någonstans runt 7000rpm.
Jag vet att jag kan få den kraft ur 2,3 liters motor men jag vill göra något annat än någon annan här i Finland.
Min fråga är vilka kolvar jag måste ta, jag har redan att veva och block och cylinderhuvuden men Pistons är mitt största problem. Jag vet diametrar kolvarna men som är bäst / bra val av SPM, Wiseco, Wössner eller något annat varför? Min gamla 8v motor Turbo Basic SPM Pistons hade men nu motorn bryts så då jag byggde Det stroker motor med 16v huvud.
Jag har många vän, men ingen kan säga varför SPM Pistons är inte så bra ... Eftersom de är med ursprungliga kolvringar ??
Kan någon av er hjälpa mig att komma på målet och bidra till att berätta vilka kolvar jag måste köpa, i'dont vill köpa skit med € 1000 och förstöra min motor Eftersom Pistons är inte så bra?
Tack för svar
-Panu-