Kamfiler til engine analyzer pro

Diskussioner för erfaret folk
Joachim Ostberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: fre sep 16, 2016 9:52 am

Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av Joachim Ostberg »

Noen som har volvo rødblock kamfiler som kan brukes i engine Analyzer pro, som ønsker å dele disse?
Har en AQ145 som skal trimmes litt.

Om man ikke har kam filene kan man jo ikke simulere forskjell på moderne og "gammel" kam profil.

Er interessert i
Originale kammer: H, K, og V
Agap kammer G242, G234 og R33-243, R33-254
FS122
Karl V
Forumsberoende
Inlägg: 555
Blev medlem: tor jan 22, 2009 2:20 pm
Ort: Linköping

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av Karl V »

Måste kamdatat vara på något särskilt format eller kan du mata in data manuellt eller via excel?
Joachim Ostberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: fre sep 16, 2016 9:52 am

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av Joachim Ostberg »

Hei

Kan ikke mate inn fra Excel da jeg ikke har kam Analyzer som brukes av Engine Analyzer.
Men de fleste kam fil typer kan visstnok leses av Engine Analyzer.
Matti johansson
För mycket laddtryck
Inlägg: 280
Blev medlem: sön dec 15, 2013 3:47 pm

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av Matti johansson »

Fråga agap!

Skickat från min E5823 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av Jens Gustavsson »

om du läserigenom instruktonerna noga så räcker det oftast att fylla i lyft, duration på rätt sätt så kommer det stämma rätt bra. jag rekomenderar att välja 0.05" då påvärkar inte ramp typen så mycket
Joachim Ostberg
Lite mer laddtryck
Inlägg: 22
Blev medlem: fre sep 16, 2016 9:52 am

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av Joachim Ostberg »

Ok, så det er kanskje ikke så store forskjeller på moderne kamaksler heller. 2 kammer fra forskjellig produsent men som har likt løft, og duration ved 0.05" vil gi omtrent lik momentkurve i samme motor?
F.eks så har jeg lest på forumet her at fs122 er en mere moderne profil en f.eks Volvos H, kam og derfor er den "bedre" selv om spesifikasjone på duration og løft er ca det samme
SWR
Forumsberoende
Inlägg: 798
Blev medlem: fre feb 22, 2008 10:36 pm
Ort: Lillestrøm, Norge

Re: Kamfiler til engine analyzer pro

Inlägg av SWR »

Jeg har noen, men det er jo et par år siden...
-Bjørn
Skriv svar