Håller på att bromsa min 242 nu (2.6l 16v)
Jag har öppnat wgn maks med tryckluft, och jag får då 0.4 bar på maks rpm som är 7000. har då 245hk på hjulen.
Âr det nogon ide att ställa kammar redan här för att se vad som gjer trevligast karaktär?
Jag har plan att ladda 1.7-2 bar, men mn rullande landväg är lte lätt så ett svep blit inte många sekunden med 500 hjul hästar.
Vad händer när man börjar ladda på? skulle ju tro att sugmotor inställningen funkar bäst?
Kam inställningar vs laddtryck
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Kam inställningar vs laddtryck
Om medeltrycket över motorn följs borde det ju stämma rätt bra men börjar turbon gå i botten så avgas trycket stiger kan det ju bli skillnad på högre tryck.
Och tänka på om vg,n är öppnad med tryckluft är ju att laddtrycket kan bli olika beroende på kam inställningarna tex en tidigare blowdown med högre tryck mot turbon ksk ger mera laddtryck och verkar bättre än det igentligen är med wg,n inkopplad.
Och tänka på om vg,n är öppnad med tryckluft är ju att laddtrycket kan bli olika beroende på kam inställningarna tex en tidigare blowdown med högre tryck mot turbon ksk ger mera laddtryck och verkar bättre än det igentligen är med wg,n inkopplad.