Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön okt 22, 2017 11:44 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: mån dec 19, 2016 2:36 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 59
Hej!

Har en fundering angående kamaxel till min B23A förgasarturbo. Det är gjort rätt mycket på motorn som:

* 2x fajs 45or
*Smidda turbokolvar
* H-profilstakar
* Borrad första öd
* Nya lager i hela motorn
* ARP-bultar topplock
* KL racings extreme grenrör
* Super HX40 17s avgashus
* Portad 530 topp
med mera...

Har kört med V-kam tidigare och har funderat på att testa en STS269 kam? Någon som vet hur det skulle fungera med denna motorn?


Senast redigerad av jimmy12345 tor jan 26, 2017 1:23 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån dec 19, 2016 5:35 pm 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20331
Ort: Tomterna/sävar
vi körde med liknade koncept på B200 israce test motorn på dyno avdelningen. läs lite där till en början sen maila mig med frågor. mvh jens

_________________
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | Willmans Däck | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 26, 2017 1:22 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 59
Någon som vet hur en Enem V16T kam skulle fungera med denna setup? Eller någon som jämfört ENEM med Jens kamaxlar?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor jan 26, 2017 9:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 414
Ort: lycksele
Det finns en jämförelse mellan enem16v och jens sts247 kam om du söker på forumet och på papper är iaf allt till sts 247,s fördel 16v kammen är inte mycket vassare än V kammen.
Skulle du köra en enem kam så borde ju tex en k15 ge betydligt roligare register.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: fre jan 27, 2017 4:06 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 59
Tack för svaret. Har kollat och de är som du säger, STS247 verkar ligga snäppet före V16. Är så sjukt osäker på vilken kamaxel jag ska välja till min motor... Den står i garaget och väntar, bara kamaxeln kvar sen är jag färdig!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 29, 2017 3:33 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: tis maj 10, 2016 8:49 pm
Inlägg: 59
Ingen som vet hur denna K15 Turbokam uppför sig? Hur blir registret?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010