bilder o tips på turbogrenrör sökes, Nu med bilder. :)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 121
- Blev medlem: ons apr 14, 2004 9:37 pm
- Ort: Falköping
- Kontakt:
bilder o tips på turbogrenrör sökes, Nu med bilder. :)
hej har en gt37 som ska på min honda en rak 4:a på 2,2 l,
söker lite bilder så man får lite ider om hur man ska bygga,
4:an o 1:an till ena sidan resterande till andra =) gärna så kort som möjligt pga platsbrist,
mvh ragge
söker lite bilder så man får lite ider om hur man ska bygga,
4:an o 1:an till ena sidan resterande till andra =) gärna så kort som möjligt pga platsbrist,
mvh ragge
Senast redigerad av ragge_c den sön apr 18, 2004 2:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Bygg en kopia av www.full-race.com röret. Det är nog den längsta möjliga varianten du får plats med.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det grenröret har inte rören dragna i rätt ordning för en turbo med dubbla ingångar.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
grenröret är bara gjort för enkel ingång.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag ser det inte ,men det bör va så om det inte är helt fel byggt.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Delad glädje inte alltid dubbel glädje!
Vanligast är (i USA på Honda motorer) att man kör med hybridturbo, dvs med litet avgashus. Litet avgashus medför högt avgasmottryck och kräver stor wasegate för att inte kväva motorn. Delat inlopp på turbon kan strypa flödet genom avgashuset med upp till 30%. Det är en anledning till att man sällan ser delat inlopp på amerkanska byggen. På senare tid har vissa lastbils aggregat fått mindre avgashus för bla bättre respons, dom har då utrustats med integrerad wastegate på ena inloppet för att sänka avgasmottrycket. Använder man lastbils turbo är avgasmottrycket sällan ett problem och delat inlopp bara en fördel.
Jag har tuffare bil än du.
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt: