Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: lör jun 24, 2017 11:25 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: ons feb 08, 2017 11:21 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: mån okt 11, 2004 10:34 pm
Inlägg: 159
Vi körde vår 2150 utan oljekylare en hel säsong. Allt såg jättefint ut när den revs.
Edit: Originaltråg med skvalpplåt.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor feb 09, 2017 8:52 am 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån okt 31, 2005 10:32 am
Inlägg: 243
Ort: Bollnäs
Samma här, dom rallycrossbilar jag skruvat på genom åren(2150,storvolyms Evo och 16V)har det inte heller suttit någon oljekyl,bara större tråg.
Men på Wankeln jag skruvar på nu har vi stor oljekyl med elfläkt för att hålla ner tempen på oljan då den kyler rotorerna.

Jens: Har du kollat med Gunnar L vad han tror behövs? Känner några rallycrossåkare med motorer från han som det inte sitter någon kyl på.
Ska kolla med kompisen om han har kvar några uppgifter på vad hans storvolyms 16v låg på i oljetemp.
Det där med oljeslangar som lossnar behöver du inte oroa dig över, om man använder rätt pressade hydraulslangar så släpper det inte!

Igmab: du kanske har några uppgifter på vad era byggen brukar ligga på i oljetemp?

_________________
"När HX60 talar lyssnar man"
Gammalt dragracingordspråk.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010