Göra om 60-2 triggerhjul
Göra om 60-2 triggerhjul
Har ett autronic smc sprut som bara kan läsa 24kugg max och ett 60-2 hjul .
Kan jag slipa bort kugg så jag bara har 3 kugg kvar bör ju bli så att man har kvar kugg nr: 1-20-40?
Tacksam för svar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan jag slipa bort kugg så jag bara har 3 kugg kvar bör ju bli så att man har kvar kugg nr: 1-20-40?
Tacksam för svar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
1-21-41
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
Och det funkar att göra så?DreRacing@ skrev:1-21-41
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1112
- Blev medlem: mån feb 11, 2008 8:49 pm
- Ort: Flisa, norge
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
värför inte?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 299
- Blev medlem: fre jul 19, 2013 9:27 pm
- Ort: Ulricehamn
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
Bör det inte göras som en missing tooth ändå så att den vet vart i cyklen den är? Alltså att man sparar tooth 1, 16 och 31?
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
Du lär köra kamsynk.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Martin Åkesson
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 55
- Blev medlem: ons apr 02, 2008 6:28 am
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
Finns en highspeed mod att göra till den boxen. Kolla med mrm. Sen kör du med reluctor så funkar det bra med 60-1. Jag kör det på min
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
Hmmm. Intressant nu fick man nått att fundera påMVA-Productions skrev:Bör det inte göras som en missing tooth ändå så att den vet vart i cyklen den är? Alltså att man sparar tooth 1, 16 och 31?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
hur funkar det med camsynk ?mattias skrev:Du lär köra kamsynk.
Vart stoppar man triggern och vad behöver jag?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
En tand på kamdrev vore väl lämpligt, med en Hall-givare.
Den ska inte "kollidera" tidsmässigt med tänderna på vevaxeln. Så om du ställer givaren på vevaxeln mitt emellan två tänder där så ska givaren på kamaxeln vara mitt för sin (enda) tand.
Den ska inte "kollidera" tidsmässigt med tänderna på vevaxeln. Så om du ställer givaren på vevaxeln mitt emellan två tänder där så ska givaren på kamaxeln vara mitt för sin (enda) tand.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Re: Göra om 60-2 triggerhjul
Okej börjar närma sig nu ska se om jag får någon klarhet i det här .mattias skrev:En tand på kamdrev vore väl lämpligt, med en Hall-givare.
Den ska inte "kollidera" tidsmässigt med tänderna på vevaxeln. Så om du ställer givaren på vevaxeln mitt emellan två tänder där så ska givaren på kamaxeln vara mitt för sin (enda) tand.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk