Tror vi kör på en KLR S/T5 då den har lite mer lob sep, bara för att välja den som är lite, lite mer säker.CÅ skrev:Klrt2 och fs265 är inte vassare än dom värre standardkammarna till volvo du behöver något mer åt rally hållet.
Kl,s värsta eller en fs300-13 om du ska ta den från någon av dom sidorna är nog det bästa.
Lustgaskam till b230
Re: Lustgaskam till b230
Vilja och våld löser det mesta.
Om det inte löser problemet, bruka mer våld.
Går det sönder var det redan trasigt.
Om det inte löser problemet, bruka mer våld.
Går det sönder var det redan trasigt.
Re: Lustgaskam till b230
Båda har 108 grader skillnaden imellan dom är minimal om det inte är samma kamaxel (specifikationen är Mkt lik och ja har för mig båda slipas av axelsson)
Dock kräver kl ingen inbytesstomme så enklare på det viset
Dock kräver kl ingen inbytesstomme så enklare på det viset
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Lustgaskam till b230
Den kammen är bra, vi har fått ut 197 hästar med 45:or på en renoverad och toppdeckad original bottendel med en sån.
Toppdeckad för svarvning av kolvarna så att kolvarna blev plana och klämspalten 0,8mm.
Erland
Toppdeckad för svarvning av kolvarna så att kolvarna blev plana och klämspalten 0,8mm.
Erland
Re: Lustgaskam till b230
Erland
Använde du då klr s/t5 kamaxel då?
Använde du då klr s/t5 kamaxel då?
Re: Lustgaskam till b230
Hej du ska inte åka för vass kam med lustgas för ju mer kam du har ju mer ventilerar du ut av lustgasen.
Visst kan du åka vass kam men då eldar du lite för kråkorna (inte för mycket över lapp) .
Hur fort vill du åka ?
Tänk på att "motorn" tror att den är större med lustgas, skillnaden med och utan 125hk gas är , utan gas la jag i 4an vid mål och med gas la jag i 4an vid ca 300m .
Jag hade 3,54 utväxlng i bakaxeln och ändå 1,44 60 foot (965kg) allt tack vare gasen och vridet , starta på ca 4500rpm och växlade på 7500-8000 varv som sagt 7,05 på 201m och ca 11,00 på 402m
Bara så du har något att tänka på med kam valet.
En lustgas motor varvar inte mer den blir mycket starkare..
/ Peter
Visst kan du åka vass kam men då eldar du lite för kråkorna (inte för mycket över lapp) .
Hur fort vill du åka ?
Tänk på att "motorn" tror att den är större med lustgas, skillnaden med och utan 125hk gas är , utan gas la jag i 4an vid mål och med gas la jag i 4an vid ca 300m .
Jag hade 3,54 utväxlng i bakaxeln och ändå 1,44 60 foot (965kg) allt tack vare gasen och vridet , starta på ca 4500rpm och växlade på 7500-8000 varv som sagt 7,05 på 201m och ca 11,00 på 402m
Bara så du har något att tänka på med kam valet.
En lustgas motor varvar inte mer den blir mycket starkare..
/ Peter
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Lustgaskam till b230
Parlen skrev:Erland
Använde du då klr s/t5 kamaxel då?
Ja.
Erland