Lustgaskam till b230

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
Jompa_a
Lite mer laddtryck
Inlägg: 46
Blev medlem: ons aug 28, 2013 11:51 am
Ort: Karlskoga

Re: Lustgaskam till b230

Inlägg av Jompa_a »

CÅ skrev:Klrt2 och fs265 är inte vassare än dom värre standardkammarna till volvo du behöver något mer åt rally hållet.
Kl,s värsta eller en fs300-13 om du ska ta den från någon av dom sidorna är nog det bästa.
Tror vi kör på en KLR S/T5 då den har lite mer lob sep, bara för att välja den som är lite, lite mer säker.
Vilja och våld löser det mesta.
Om det inte löser problemet, bruka mer våld.
Går det sönder var det redan trasigt.
Forumsberoende
Inlägg: 641
Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Ort: lycksele

Re: Lustgaskam till b230

Inlägg av »

Båda har 108 grader skillnaden imellan dom är minimal om det inte är samma kamaxel (specifikationen är Mkt lik och ja har för mig båda slipas av axelsson)
Dock kräver kl ingen inbytesstomme så enklare på det viset
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Lustgaskam till b230

Inlägg av Erland Cox »

Den kammen är bra, vi har fått ut 197 hästar med 45:or på en renoverad och toppdeckad original bottendel med en sån.
Toppdeckad för svarvning av kolvarna så att kolvarna blev plana och klämspalten 0,8mm.

Erland
Parlen
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tor maj 30, 2019 8:48 pm

Re: Lustgaskam till b230

Inlägg av Parlen »

Erland

Använde du då klr s/t5 kamaxel då?
p.hedman
Forumsberoende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 19, 2010 2:28 pm
Ort: bjursås

Re: Lustgaskam till b230

Inlägg av p.hedman »

Hej du ska inte åka för vass kam med lustgas för ju mer kam du har ju mer ventilerar du ut av lustgasen.
Visst kan du åka vass kam men då eldar du lite för kråkorna (inte för mycket över lapp) .
Hur fort vill du åka ?
Tänk på att "motorn" tror att den är större med lustgas, skillnaden med och utan 125hk gas är , utan gas la jag i 4an vid mål och med gas la jag i 4an vid ca 300m .
Jag hade 3,54 utväxlng i bakaxeln och ändå 1,44 60 foot (965kg) allt tack vare gasen och vridet , starta på ca 4500rpm och växlade på 7500-8000 varv som sagt 7,05 på 201m och ca 11,00 på 402m
Bara så du har något att tänka på med kam valet.
En lustgas motor varvar inte mer den blir mycket starkare..
/ Peter
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 6965
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Lustgaskam till b230

Inlägg av Erland Cox »

Parlen skrev:Erland

Använde du då klr s/t5 kamaxel då?

Ja.

Erland
Skriv svar