Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: sön mar 24, 2019 10:39 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre jan 11, 2019 9:30 pm 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: fre jan 11, 2019 9:20 pm
Inlägg: 3
Hej, alla ny här på forumet,
Har precis fått hem mitt b230 block som är fräst för pyramid/skärringar men märkte att den finns en extra fräsning från varje cylinder ut till blockets kant, kan någon mer insatt förklara vad de är tillför och vad jag gör med dem? Behöver jag fräsa till något och fylla upp det med?

Bild

https://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=149278&image=2740371


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 12, 2019 10:00 am 
Offline
Sävar Turbo Racing
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Inlägg: 20764
Ort: Tomterna/sävar
det är för att leda ut tryck som läckt ut från ringarna så det inte åker in i kylsystemet.

_________________
True metal people wanna rock not pose!

Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225

Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör jan 12, 2019 10:26 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: fre jan 11, 2019 9:20 pm
Inlägg: 3
Jens Gustavsson skrev:
det är för att leda ut tryck som läckt ut från ringarna så det inte åker in i kylsystemet.


Okej smidigt :) tack för svaret, bara låta dem vara så och slänga i skärringspackningar/pyramidpackningar då :) tack för svaret återigen :)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: JLundin och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010