1200hp m50b28
Postat: mån jan 21, 2019 10:45 am
Är i startgroparna med min nya m50 maskin och funderar på lite olika alternativ gällande toppbultar och toppackning.
Det är en dragracingmotor det handlar om...
Vad åker folk med för kombination av bultar, packning och ev andra modifieringar att få toppen att hålla tätt vid lite högre effekter och vrid?
Kör idag med en m50 2.8L som är bromsar 1008hk/ 1173Nm vid ca 3bar.
En ganska enkel maskin med smidd botten, cooperring och vanliga arp 2000.
Ända problemet efter två sesonger har varit att toppackningen gått en gång.
Efter det så sänkte vi vridet 100Nm för att skona packningen lite.
Tänkte gå upp till m11 arp L19 och funderar på pyramidringar eller kanske kopparpackning med o-ringar och receiverspår. Problemet med kopparpackningen är väl att få den tät på kylvatten...
Skulle det funka att betongfylla övre delen av blocket för att stabilisera deckytan?
Alla tips och trix är välkomna
Mvh/ Anders
Det är en dragracingmotor det handlar om...
Vad åker folk med för kombination av bultar, packning och ev andra modifieringar att få toppen att hålla tätt vid lite högre effekter och vrid?
Kör idag med en m50 2.8L som är bromsar 1008hk/ 1173Nm vid ca 3bar.
En ganska enkel maskin med smidd botten, cooperring och vanliga arp 2000.
Ända problemet efter två sesonger har varit att toppackningen gått en gång.
Efter det så sänkte vi vridet 100Nm för att skona packningen lite.
Tänkte gå upp till m11 arp L19 och funderar på pyramidringar eller kanske kopparpackning med o-ringar och receiverspår. Problemet med kopparpackningen är väl att få den tät på kylvatten...
Skulle det funka att betongfylla övre delen av blocket för att stabilisera deckytan?
Alla tips och trix är välkomna
Mvh/ Anders