Bränsle filter micron, aria, flöde ?
Postat: tor jan 24, 2019 9:16 am
Hej jag har haft lite fokus och fördjupning i bränsle system och speciellt filter på sistone.
jag har kört ett ganska vanligt filter med stora fina AN anslutningar och ett aeromotive 10 mikrons filter men det blir tätt ganska fort eller ger stort flödes motstånd har jag märkt nu då jag dynar och loggar på min 696hk comp ET/A 1789cc volvo B18. (dubbla bosch 044)
jag har nog nån pump som börjar bli lite risig efter 10 års racing/dyno och släpper ur sig lite skräp (men pumparna flödar bra och ger bra tryck) men så fint så man knappt ser det med ögat men det gör att fitret blir tätt på mikro nivå eller hur man ska säga det???
kör jag kanske med för fint filter?
för liten filter aria?
vad behöver egentligen en racing spridare för micron? (2200cc/3bar)
satt i ett rostfritt grov filter (tror det är 100 micron) sista dagarna i soppasystemet här och hi flow filter i spridarna istället ska plocka isär och flöda spridarna med dem utan att rengöra för att se om det blir tätt i dem med?
jag brukar köra utan spridar filter tidigare? väldigt fel eller? har haft strul med de filtrerna tidigare få de också tappar flöde.
vad är normalt tryck fall i ett filter?
mvh jens
jag har kört ett ganska vanligt filter med stora fina AN anslutningar och ett aeromotive 10 mikrons filter men det blir tätt ganska fort eller ger stort flödes motstånd har jag märkt nu då jag dynar och loggar på min 696hk comp ET/A 1789cc volvo B18. (dubbla bosch 044)
jag har nog nån pump som börjar bli lite risig efter 10 års racing/dyno och släpper ur sig lite skräp (men pumparna flödar bra och ger bra tryck) men så fint så man knappt ser det med ögat men det gör att fitret blir tätt på mikro nivå eller hur man ska säga det???
kör jag kanske med för fint filter?
för liten filter aria?
vad behöver egentligen en racing spridare för micron? (2200cc/3bar)
satt i ett rostfritt grov filter (tror det är 100 micron) sista dagarna i soppasystemet här och hi flow filter i spridarna istället ska plocka isär och flöda spridarna med dem utan att rengöra för att se om det blir tätt i dem med?
jag brukar köra utan spridar filter tidigare? väldigt fel eller? har haft strul med de filtrerna tidigare få de också tappar flöde.
vad är normalt tryck fall i ett filter?
mvh jens