Jag gjorde en topp tils en 2jz, och sen hände de här under bromsing.

Har den spikat och sen lyft toppen och sen gick trycket ur i vatten kanalen?
Enligt kunden, så kunne man se lite spik på cyl 4, lite mer på cyl 5 och sen på cyl 6 var de håll rakt ur i vatten kanalen.
700whp 2bar på bf98 och pte6870 turbo.
bild på cylinder 6.

Efter havariet var ju toppen banan och samtliga ventiler inte tätt längre pga värmen som blir, och han som bromsar sejer at havariet kommer från utätta ventiler, men det går jag inte med på för dåm mirade jag själv som jag har gjort på 100talls toppar och dåm hadde Max vacum på min vacum testare.
Bilder på toppen innan bromsing.



Ny bygd motor, smidd all ting, arp studs och mls, planat block och topp, billet mains osv...
Ferrea 1mm+ ventiler, dubbla fjäder BC 264 kammar osv
Toppen blev fixade medan bilen stod i dynon, Svetsad, planad, fixade ventilerna, detta blev inte gjort av mig nu då, dåm bytade tils coopering packning och annu värre studs, typ arp 625 skulle jag tro, sen bytades bränsel pumporna och de fylldes E100 och laddade 2.5bar och de blev 900whp och 1050wnm, så blien funkar, men jag vil veta vad som hände på bensin mappet...
jag ska inte nämna nävn eller hänga ut nånn för gjort är gjort, jag vil bara analysera och forstå vad som faktiskt hände.
Mvh