~1200hk genom a/r .63
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
~1200hk genom a/r .63
https://youtu.be/G4M3BS5pFRg
8900rpm.
3liter motor.
2v per cylinder.
Imponerande.!
Killen har koll på grejerna.
8900rpm.
3liter motor.
2v per cylinder.
Imponerande.!
Killen har koll på grejerna.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 6965
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: ~1200hk genom a/r .63
Tyckte dom sa T3 turbin. Hur stor diameter kan en sån ha?
Motorn lät fint.
Erland
Motorn lät fint.
Erland
Re: ~1200hk genom a/r .63
Gt 45 core i ett t3 hus med ar63
Antar det finns många olika men i nån gammal säljesannons på forumet på en gt45 av lastbilsmodell stod det 79mm exduser.
Antar det finns många olika men i nån gammal säljesannons på forumet på en gt45 av lastbilsmodell stod det 79mm exduser.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: ~1200hk genom a/r .63
Den turbomedvetne vet att DET är totalt omöjligtErland Cox skrev:Tyckte dom sa T3 turbin. Hur stor diameter kan en sån ha?
Motorn lät fint.
Erland
CÅ har rätt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 361
- Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
- Ort: KarlGustav/Varberg
Re: ~1200hk genom a/r .63
Körde inte någon här på forat en S-480 med K-27 T3 med gott resultat? (minnet säger Micke Holmström??) Har för mig att det mesta av exducern hamnade i avgasröret...
MVH Basse
MVH Basse
Re: ~1200hk genom a/r .63
Jo de stämmer, christerNLR gjorde den
83mm turbin i t3 hus, typ 13cm??
83mm turbin i t3 hus, typ 13cm??
MG Performance
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: ~1200hk genom a/r .63
De här små avgashusen är ju sällan designade för så stora turbiner, om de inte har lika trim(eller i närheten) som Garret´s R-trim.
R-trim har samma diam på inducer och exducer.
Om det skulle vara lika som P-trim men större diametrar så skulle ju inducern sticka ut i snäckan.
R-trim har samma diam på inducer och exducer.
Om det skulle vara lika som P-trim men större diametrar så skulle ju inducern sticka ut i snäckan.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1366
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
Re: ~1200hk genom a/r .63
den turbon funkade snuskigt bra
från början hade den en 71mm kompressor, men det var inga problem att köra kompressorn i botten med det avgashuset. Gav 917whp vid 2.6bar i ppfs dynapac på en vitfemma, var slut på luft där.
Bytte sen till en s 380 core i samma avgashus, bromsade aldrig den då, men åkte första säsongen i cavaliern med den turbon. vid drygt 3bar ladd va avgastrycket ikapp. gick 7.38 302 med 1003kg på startplattan, så den som kan räkna tar reda på vad den kan ha gett i effekt.
känns kanske som att kompressor/turbinförhållandet blir lite fel med en sån turbo, 80 in/75ut, men den va bra tyckte jag då iaf.
skulle jag sätta en sån turbo med 71mm kompressor på en femma igen skulle jag nog välja 9 eller kanske 11cc avgashus.
Hemligheten till att få det att funka är nog Etanol
från början hade den en 71mm kompressor, men det var inga problem att köra kompressorn i botten med det avgashuset. Gav 917whp vid 2.6bar i ppfs dynapac på en vitfemma, var slut på luft där.
Bytte sen till en s 380 core i samma avgashus, bromsade aldrig den då, men åkte första säsongen i cavaliern med den turbon. vid drygt 3bar ladd va avgastrycket ikapp. gick 7.38 302 med 1003kg på startplattan, så den som kan räkna tar reda på vad den kan ha gett i effekt.
känns kanske som att kompressor/turbinförhållandet blir lite fel med en sån turbo, 80 in/75ut, men den va bra tyckte jag då iaf.
skulle jag sätta en sån turbo med 71mm kompressor på en femma igen skulle jag nog välja 9 eller kanske 11cc avgashus.
Hemligheten till att få det att funka är nog Etanol
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Re: ~1200hk genom a/r .63
Vad det inte den här Bassek menade ?
Den gjorde jag till Andreas Åhlman och hans 2,2L Audi femma. Har för mig att han bromsade
960HK på naven. Den hade en 91-81mm turbin I ett KKK K27 13cm2 avgashus. Exducern på
turbinhjulet låg jämns med änden på avgashuset.
/Christer
Den gjorde jag till Andreas Åhlman och hans 2,2L Audi femma. Har för mig att han bromsade
960HK på naven. Den hade en 91-81mm turbin I ett KKK K27 13cm2 avgashus. Exducern på
turbinhjulet låg jämns med änden på avgashuset.
/Christer
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 361
- Blev medlem: tor dec 10, 2009 3:13 pm
- Ort: KarlGustav/Varberg
Re: ~1200hk genom a/r .63
Jepp, tror det var den jag såg på bild.
Ser ju grymt fräsig ut.
MVH Basse
Ser ju grymt fräsig ut.
MVH Basse