Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons dec 02, 2020 4:41 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Kamaxel b230
InläggPostat: fre maj 31, 2019 9:51 am 
Offline
För lite laddtryck

Blev medlem: tor maj 30, 2019 8:48 pm
Inlägg: 3
Hejsan!
Är det någon som testat denna kamaxel?
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/vo ... -s_t5.html
Är ju rätt snar lik timos 13.10,
Svar uppskattas mvh


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel b230
InläggPostat: fre maj 31, 2019 7:17 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 616
Ort: lycksele
Inte provat just den men tror den slipas av axelsson och borde vara samma som antingen folkraceshopens fs129 eller fs300-13.
Och dom kammarna är prisvärda.
Karaktären är väldigt lik timo 1310 med liknande duration och lyft och är bland de värre/bättre som går slipa på en A stomme.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel b230
InläggPostat: fre maj 31, 2019 9:37 pm 
Offline
Topplocks-guru

Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Inlägg: 6275
Ort: Lund
Undrar om den inte är Kina slipad på ett Kina ämne.
Men KL:s kammar både 230 och B20 har funkat bra för mig helt utan problem.
197 sughästar har vi fått ut med den kammen.
Bra kam till ett väldigt bra pris.

Erland


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel b230
InläggPostat: lör jun 01, 2019 11:02 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: sön aug 28, 2011 9:08 pm
Inlägg: 269
Ort: Leksand
Visst måste man fräsa ner ventilstyrningarna på ovansidan för att inte retainern ska bottna mot ventiltätningen med den här kammen?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel b230
InläggPostat: sön jun 02, 2019 3:17 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 19, 2008 11:17 pm
Inlägg: 616
Ort: lycksele
Det borde inte vara några problem lyftet blir ju bara ca 12,6mm med ventilspelet avdraget så ca 1 mm mera än med tex en H kam.
Sen så slipar man ventilerna och fräser sätena så kommer ju ventilen högre upp.
Har dock inte tänkt på var det problemet kommer med helt orörda delar men annars gör man ju plats igenom längre ventiler eller så sätter man styrningarna lite djupare om dom byts då man gör iordning en topp för kammar med 14+mm lyft.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Kamaxel b230
InläggPostat: ons dec 02, 2020 8:47 am 
Offline
Lite mer laddtryck

Blev medlem: ons jul 02, 2014 10:39 am
Inlägg: 12
Vilken kam är att föredra? Har en kyrk 7a slippad på råämne nu, men har blivit mer intresserad av timos 13.10 alternativt kyrk 126 eller 128.
Ska sitta i en b230f med lh 2.4 sprut.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010