Jag blev medveten om ett potentiellt problem härom dagen. Till min B230motor så har jag moddat en B21 vev att passa. Funderade då inte så mycket på på att 21:an har annorlunda kamdrev med en urfräsning i drevet för kilen vilket gör det tunnare på det stället (skulle naturligtvis tagit en B23axel som har kilen i drevet) Har ju dubbla ventilfjädrar och så.......... Brukar detta vara en källa till probl? Vet ju att Phredde och andra med 16v haft bekymmer men hur är det på en 8v?
Tacksam för rådgivn. :smt021
MVH Jonas T
Kamremsdrevet på vevaxeln?
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
kör du 8v så är det väl ingen risk för ventilsallad
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!