Jag har en motor som byggs förvkommande säsong ska använda gamla grejer såsom Mikuni 40 förgasare nu gick de inte bra för förra ägaren och nu undrar jag om någon här på forumet har tips på vilken vinkel de ska ha eller om det ser rätt ut? Biogar bild så som det ska se ut monterat.
mvh
micke
if it sounds good,it is good!
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Vet inget om just dom gasarna, men generellt vill man ha dom ganska horisontellt och du har dom nästan vertikalt. 30 graders vinkel kanske är lämpligt att utgå från, mer än så så kan man få oväntade problem...
Ja det var ju de, ingen aning var de suttit tidigare men det lär ska ha fungerat bra från början men jag undrar om de inte är för vertikala nu?
Det finns väl inte många hojar som har förgasarna på det här viset de är väl betydligt mer horisontella kanske med en lutning på 2o grader eller nåt sånt.
Det är bra om någon har tips och ideer om det verkligen ska kunna funka så här eller om det ser ut att vara helt åt skogen...
hälsningar
micke
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Förgasarna på bilderna som Richard la upp är gjorda för att vara monterade i den vinkeln men inte förgasarna i de tidigare bilderna. Se skillnaden på flottörhusen. De som är gjorda för att sitta nåt så när vågrät pallar kanske 45 grader. Erland.
Erland Cox skrev:Förgasarna på bilderna som Richard la upp är gjorda för att vara monterade i den vinkeln men inte förgasarna i de tidigare bilderna. Se skillnaden på flottörhusen. De som är gjorda för att sitta nåt så när vågrät pallar kanske 45 grader. Erland.
Ok,om jag förstår er rätt så ska detta inte fungera som det ska
Det är bara det att det borde ha fungerat.... men vet att det inte gjort så för förra ägaren och nu vill man få det hela att spela till kommande säsong, har ni tips om hur man ska komma vidare?
tacksam för hjälpen
mvh
micke
Micke Bergman
vw 2332 turbo
Jerry Lundgren skrev:Eller bygga nya insug, så fuggarna hamnar rätt.
///Jerry Lundgren
Alltså, det här borde fungera åtminstone är det sagt så men man undrar som sagt.
Motorn är byggd av en känd VW kille i Norr Sverige
och ska då ha fungerat bra,det är ungefär allt jag vet och då att det inte lirar bra nu...
Hjälper det nåt om man tar beteckningen från förgasarna eller nån mer close up bild har allt löst nu så det går fort att ordna.
micke
Micke Bergman
vw 2332 turbo
De forgasserene er nok Mikuni BDST, er du sikker på at det er 40mm? Ser ut som BDST38'er fra en TDM 850 for meg... jeg har et sånt sett i verkstedet .. og som Erland sier skal de stå med kanskje 10-15º lutning, ikke mer ellers fløder de over.. det systemet der har ALDRI fungert, sier de at den har virket er det isåfall bare ren flaks at den har startet i det hele tatt...