V-twin turbo
V-twin turbo
Turbo val till en Dragstar 1100 varvstopp 6800, räcker en 13c
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: V-twin turbo
en dragstar 1100 = 1,1 liters motor?
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Re: V-twin turbo
Ja precis och halv kilo ladd
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: V-twin turbo
http://youtu.be/gwsliynv5iw
I Amerika kan dom, garrett gt15. Skiljer det mycket tro gentemot en gt17 som är lätt att få tag i.
I Amerika kan dom, garrett gt15. Skiljer det mycket tro gentemot en gt17 som är lätt att få tag i.
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: V-twin turbo
Såg ut som en spännande placering av turbon.. hettar till på insida knä när jag sitter framför datorn.
Nissan Skyline GT-R R32 RB30/26
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 570
- Blev medlem: tis nov 11, 2003 5:50 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
Re: V-twin turbo
En 13c räcker uppemot 200hk. Så du får fråga dig om motorn och du pallar detta
Re: V-twin turbo
Nä en 13c blir stor gt15 i klippet är nog lagom
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 707
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Re: V-twin turbo
Jag har en flång ny gt12 liggandes till någon dieselbil annars
Johan Posth, Laxå
070-2390054
070-2390054
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: V-twin turbo
räcker den till i flöde till 200hk vid 0.5bar? vad blir det för avgastryck? tänk på hur hårt trimmad en hoj är standard också med kamaxlar mm.Ante Karlsson skrev:En 13c räcker uppemot 200hk. Så du får fråga dig om motorn och du pallar detta
obs jag vet inget om den hojen eller turbon men säger bara att hojar ofta behöver större och bättre turbo än vad man kan först tro
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- blownharley
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: tor jan 27, 2005 11:54 am
- Ort: Insjön, Dalarna
Re: V-twin turbo
Stor turbin är bra på en v-twin! Jag kör med en GT28RS på min Buell 1125R, länk till byggtråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... 25-R-Turbo
Re: V-twin turbo
Blownharley jag skummade igenom din tråd och vi är inte på riktigt samma nivå
Du har 150hk och varvar nästan 10000 orginal
Jag har 62hk och varvar 6800, min motor kan nog närmast jämföras med en Nissan micra. Jag har tom tänkt köra med orig plast plenum. Kommer inte bli någon räser men vill hänga av kompisens Night train eftersom han ständigt fnissar åt min riskokare
Du har 150hk och varvar nästan 10000 orginal
Jag har 62hk och varvar 6800, min motor kan nog närmast jämföras med en Nissan micra. Jag har tom tänkt köra med orig plast plenum. Kommer inte bli någon räser men vill hänga av kompisens Night train eftersom han ständigt fnissar åt min riskokare
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: V-twin turbo
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn
Re: V-twin turbo
Köpte en gt15, det sitter dubbla förgasare på motorn är det enklare att konvertera till en singel?
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn