Fundering om walbro gst 450
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
det jag fiskar efter är om ogge har "rätt" bränsle tryck vid 685whp och en pump? är ganska säker på att det gick tack vare extra stora spridare som gör att pumpen flödar en massa effekt men den egentligen är för liten för en bra funktion och en stabil lamda.
har själv sett det många gånger både i min egna bil och i min dyno då man loggar alla tryck.
mvh jens
har själv sett det många gånger både i min egna bil och i min dyno då man loggar alla tryck.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Fundering om walbro gst 450
Ls1 v8
3bar grundtryck
0.9 bar laddtryck
Så där har ni varför
3bar grundtryck
0.9 bar laddtryck
Så där har ni varför
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
ok det är ju nästan inget soppa tryck, men för de som laddar på mer så tänk på att flödet bara kanske räcker till 550hk
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fundering om walbro gst 450
Men det sjuka är att de tappar knappt nåt med ökat tryck
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Re: Fundering om walbro gst 450
Att du nämnde att det var en 940 hjälpte ju verkligen mig att förstå vilken motor det var..ogge skrev:Ls1 v8
3bar grundtryck
0.9 bar laddtryck
Så där har ni varför
Gissade på rödblockare och då har du inga 4 bar bränsletryck.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
fins en tråd nånstans med diagram...Kadett4wd skrev:Men det sjuka är att de tappar knappt nåt med ökat tryck
jag tycks minnas de tappa ganska mycket där på 6-7bar där man hamnar då man laddar på lite?
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fundering om walbro gst 450
60psi 346,6Lph
90psi 252,68Lph
90psi 252,68Lph
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
snabb räkning! vid 90 psi (6.2bar) så blir det 4200cc/minut= ungefär 450hk på e85 turbo bil med 3 bar ladd eller 2 bar ladd med 4 bar grund tryck
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
vid 90 psi och så flödar en 044 Bosch 4.1L ca liter/minuten också. fungerar på ännu mer tryck också men kräver mycket volt och amp så man bör ha bra laddning och grova ledningar. (för att va på säkra sidan 6 kvadrat för en pump och 10 för två)
http://www.bosch-motorsport.de/media/ca ... 379pdf.pdf
http://www.bosch-motorsport.de/media/ca ... 379pdf.pdf
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fundering om walbro gst 450
jupp,, men det verkar som att datan inte stämmer,, eller så är det otroliga glädjebänkar i sverige *S*
Stora fördelen är dock att pumpen är tyst, låter inte som ett tröskverk(044)
Min sitter kvar i mercan, har suttit i tre år, peppar peppar, jag hör den inte samt den stånkar på.
Tycker 044or har över lag ganska kass livslängd.
Stora fördelen är dock att pumpen är tyst, låter inte som ett tröskverk(044)
Min sitter kvar i mercan, har suttit i tre år, peppar peppar, jag hör den inte samt den stånkar på.
Tycker 044or har över lag ganska kass livslängd.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
med stora spridare når man lamda target med extra stor duty cykel men grund trycket minskar och där flödar pumparna mycket mer som man ser i dina flöden vid 60 psi som exempel. man ser det tydligt då man loggar soppa trycket i bränsle skenen som jag gör i min dyno.
mvh jens
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 28
- Blev medlem: ons feb 27, 2013 3:01 pm
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Fundering om walbro gst 450
jäkla photobucket förstörde alla forum
men som sagt med 2000cc spridare räcker det långt med en pump men blir det bra??? inte om man frågar mig! sen skiljer det på olika bänkar också så klart men det är en annan historia.
mvh jens
men som sagt med 2000cc spridare räcker det långt med en pump men blir det bra??? inte om man frågar mig! sen skiljer det på olika bänkar också så klart men det är en annan historia.
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 72
- Blev medlem: ons aug 18, 2010 3:46 pm
- Ort: Ersnäs, Luleå
Re: Fundering om walbro gst 450
Boschen är rätt så överlägsen alla andra då det börjar vara höga bränsletryck.
Andreas Marklund
ESP
0730319399
ESP
0730319399
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10191
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fundering om walbro gst 450
leta rätt på flöden ur pierburgpumpen, den har skruvprincip.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!