Flöde värmepaket audi v8

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Lurveen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön dec 13, 2015 2:11 pm

Flöde värmepaket audi v8

Inlägg av Lurveen »

Hej, har kört fast lite grann.
Motorn är flyttad till annan kaross och dom har kört utan värmepaket. Jag ska ut till sjöss med bilen och vill inte frysa. Men vet inte hur jag ska koppla. Bild ett visar hur det ser ut nu. Bild två visar hur man kan göra. Men då går det inte att justera värmen...

Vet inte hur jag ska bete mig för att få flöde över värmepaketet och även kunna stänga av det sommar tid via original reglaget.

Är det någon som har någon bättre lösning?
Tack för mig God jul

Vid den lilla pilen fram på motorn sitter termostaten

Bild

Bild
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Flöde värmepaket audi v8

Inlägg av StefanM »

Originalreglaget reglerade vad tidigare? Vad pratar vi för bil? Modern lösning är ju styrning av luftflödet i värmepaket. Äldre bilar hade kran på vatten cirkulationen.
Lurveen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön dec 13, 2015 2:11 pm

Re: Flöde värmepaket audi v8

Inlägg av Lurveen »

Bilen i fråga är en volvo 240, så ventilen på vattnet är på eller av. Men löser det som bild två visar. Så får jag ha konstant flöde över värme paket
Cassius
Forumsberoende
Inlägg: 1012
Blev medlem: tis jan 25, 2005 7:43 pm
Ort: Göteborg

Re: Flöde värmepaket audi v8

Inlägg av Cassius »

Då sätter du kranen på tillloppet till värmepaketet. Reglaget sen öppnar eller stänger inte helt som en av/på funktion utan släpper igenom mer eller mindre flöde. Mer flöde = varmare, mindre = kallare :)
Manta A Rallye - Såld till Polen
Kadett C -76, på gång med V8 från Audi
Audi V8 -91, med RS4 B7 V8
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Lurveen
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: sön dec 13, 2015 2:11 pm

Re: Flöde värmepaket audi v8

Inlägg av Lurveen »

Det förstår jag, men kommer motorn fortfarande cirkulera vattnet då om jag stänger, så den inte kokar menar jag. Vet inte hur det ser ut inuti motorn, sitter ju någon form av rör historia bakom blocket som jag ritat. Från blocket upp i topparna.
Skriv svar