Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: ons sep 30, 2020 3:52 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons aug 05, 2020 7:14 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 12, 2011 6:28 pm
Inlägg: 574
Ort: Landskrona
Mina ventilfjädrar har en innerdiameter på ca 19.7mm medans mina original retainers har ca 18mm ytterdiameter på styrningen mot fjädern, det finns retainers som passar men måste fräsas upp för ventilen då de är gjorda för 6mm och 16v har 7mm om inte jag minns fel.

Hur mycket spel där emellan är acceptabelt?

_________________
Philip Wiberg
076 noll noll 4 noll noll 29
940 – 1997 16v hx55 projekt


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör aug 08, 2020 8:43 pm 
Offline
Ganska mycket laddtryck

Blev medlem: ons jul 06, 2016 8:43 pm
Inlägg: 71
Ort: Västerås
Är det lika mycket glapp nertill?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån aug 10, 2020 8:38 am 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 12, 2011 6:28 pm
Inlägg: 574
Ort: Landskrona
Ja det ska det vara, inte plockat ur underläggsbrickorna och mätt exakt men bör vara lika mycket.

Har kollat upp en firma som kan fixa nya brickor under orginal "retainers" så det bör väl räcka att köra de på toppen?

Tyckte mig se någon köra med 8v fjädrar (som är större än mina) och 531 underläggsbrickor under retainern.

_________________
Philip Wiberg
076 noll noll 4 noll noll 29
940 – 1997 16v hx55 projekt


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010