Bränsle Problem

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
240 turbo mannen
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 04, 2004 6:33 pm
Ort: Tjörn/Göteborg

Bränsle Problem

Inlägg av 240 turbo mannen »

Tjena Experter! Ja har en 240 GL som jag har bytt motor på och satt dit en B21-ET och nu har jag fått problem med att den inte vill starta.. i höstas när ja bytt motorn så fick vi igång den med lite startgas o slit men den gick inte som den skulle.. den smällde och hade sig och spikade när man ville gå upp i varv. så vi satte dit en förpump i tanken och en tryckpump i motorrummet. De e ju mekaniskt insprut på denna motorn kan kanske vara nåt med bränsle fördelningen!?! Hör gärna av er om ni har tips

MVH: Emil
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Har du rengjort spridarna? dom kan sätta igen sig rätt bra.. dom bör rengöras och provtryckas.. ett enkelt sätt att se om spridare/sprut ger något är att lossa alla spridare, köra igång pumparna och trycka på "spjället" i luftmängdsmätaren, då ska det spruta ur alla spridarhål i spridarna.. givetvis också olika mkt beroende på hur mkt du lyfter spjället.
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur har du byggt om bränsle systemet?
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Inlägg av Nitrolarse »

tjena han har byggt de med en förpunp i tanken och sedan dragit en brännsleledning fram till motorummet sedan har han en tryck pump framme där som sedan går vidare till brännslefördelaren och luftmasse grejjerna jag bor i samma ort och har hälpt han lite så jag svara här om det e lungt :lol: mvh nitrolarse
Bild
Skriv svar