Racemantoppe 16 ventilaren

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Nitrolarse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: tis apr 13, 2004 6:05 pm

Racemantoppe 16 ventilaren

Inlägg av Nitrolarse »

Hej alla detta inlägg kanke inte hör hit... Men jag måste bara fråga,,
Finns denna topp fortfarande att få tag på jag läste i whells att det bara gjordes en topp stämmer detta eller finss dom i fler uppsätningar ?? Sedan kom en 16 ventilare till som heter dentzel som kom i mitten av 70- talet men det gjordes bara 6 styckna .. måste bara fråga om det är någon som har använt dessa toppar eller har någon skulle va kul å veta Mvh Nitrolarse :lol:
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

denzel topp läste ja om en bil som använde för inte alls länge sen, minns inte vilken det var tyvärr... tror det var en svensk volvobil.... mer minns ja inte
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Ellemann har en komplett raceman-motor ståendes.. tror det var enda exet i sverige.. tydligen rätt sleten, men han sa att man kunde få ca 35000kr som den stod...
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Peter B
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 53
Blev medlem: lör okt 11, 2003 5:02 pm
Ort: Umeå

Återgår till det gamla?

Inlägg av Peter B »

Om man är intresserad av 16v till B20 är det Janne Lundin man ska snacka med! Han håller på att ta fram en topp, har för mig att han kallar den "retrotoppen". Det är dock ett långsiktigt projekt och den kommer troligtvis inte att bli billig, men det är ju inte Raceman toppen heller om den går att få tag på (Lundin har en).

16v toppar har det bara gjorts en handfull av (av 3 olika tillverkare) och Lundin kommer nog inte att göra mer än 40 stycken pga efterfrågan. En av de befintliga 16v topparna ska ha problem med sprickning.

Följdaktligen finns det alternativ med betydligt bättre pris/prestanda!
Jag har tuffare bil än du.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

missupfattade frågan lite jag har för mig jag såg en 16V denzeltopp till b230 motorn... kanske inte finns jag kommer ju inte ens ihåg vart ja läste de :)
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck
Inlägg: 179
Blev medlem: mån sep 22, 2003 6:39 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av CWR »

TTR-gänget körde ju med 16v Wolfgang-Denzeltopp i bla den dödsgrå 162:an med B23 block och B17 vev (2060cc)
Skriv svar