biturbo?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

biturbo?

Inlägg av larsat »

V6 & V8 kräver ju separata turboagg men det är ju 3 eller 4 cyl åt varje turbo.. många raka 6or har ju oxå biturbo, men hur skulle det eg funka på en rak 4a? blir d för lite flöde åt turbona lr?
har aldrig sett biturbo på en 4a iaf.. spekulera gärna jag är intresserad, om ni tror det skulle funka så är jag inte sen att pröva.. 8)
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Här har du en bild på Mickes gamla PV med dubbelurbo . mer finns på min Sida www.matsmotorsports.com se gallery sen bilreportagen och sen Mickes pv dubbelturbo
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hejsan trevligt! den där hade ja faktiskt sätt, men glömt.. vet du hur den gick osådär? om du känner han menar ja.. tror bilen e såld nu?
mer synpunkter förutom som jens skrev dubbla grejjor dubbla problem :)
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Jo det stämmer bilen är såld till Fucking Åmål :)

bilen gick rätt bra tycker jag , det fanns mer att justera på den så bättre går den säkert nu. Har nämnt till Micke (förra ägaren) att detta forum finns så förhoppningsvisst så regar han sig här och då lär du/ni få mer info om hela bygget.

Nya bilder efter omlack samt nya fälgar finns på Nickes pv-sida se länk
http://medlem.spray.se/nikl/ kolla under pv-projekt
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

varför

Inlägg av Simon Jonsson »

Varför skulle en en v6/v8 kräva dubbla turbos............
,det håller inte jag med om.
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

menade inte kräver.. menade brukar ha
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Jag tycker pv:n gick konstigt, varvade som ingenting... med tanke på grejerna han hade i motorn hade han kunnat varva en hel del mer än han gjorde iaf.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

varvade som ingenting hur menar du då?
att ägarn inte varvade ur den eller att den inte gav någon effekt?
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Den hade kort register,jag tror inte den varvade mer en 6000 varv,
lätt rätt konstigt hördes som en sug motor...
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hmm jasså men finns det tider uppmätta typ 60 fot, kvartsmil, 201 meter, 0-100km/h osv? isåfall är jag intresserad av dessa
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

tider

Inlägg av Simon Jonsson »

Det finns nog inga tidkort på bilen med den motorn. Men bilen gick tolvor med en b20 på 197 drivhjulshästar. Dubbel turbo motorn hadde mycket fina grejer, men den gick aldrig hårdare än när den var som värst med b20 :D :D :D
Bild
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

oki.. man undrar ju om du kör motor med underliggande eller överliggande kamaxel :wink:
förutom att den ser/såg ut som en folkracebil i fronten me borrhål så va den la rätt fin!
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Prova kolla på hans hemsida så står det i klartext info på hans bil eller vilken bil menar du förresten ?
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

nee d va mer ett skämt.. att han tyckte bilen gick bättre me gjutjärnstopp han kör ju b20 själv.. :oops:
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Man ska inte underskatta B20:n.. ! Skulle va kul om nån satsade stenhårt på att bygga en värsting b20 utan kompromisser och sen köra i bänk för att se hur mycket man kan kräma ur knotan ! lite mer sport med gjutgärnstoppen ! :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Skriv svar