Var och registreringsbesiktade min 242 med B23ET idag..
Registreringsbesiktningen gick bra, men på den vanliga besiktningen fick jag tre tvåor:
1. CO-halt tomgång, för hög
2. Avgasrening vevhusventilation, inte sluten
3. Körriktningsvisare, bak vänster, otillåten ändring
CO 6.0
1. CO:n, varför är den så hög? Kan det bero på mitt ställbara kamdrev? Har även problem med att när man står på tomgång ibland så går den kanske 10 sekunder, dör, fortsätter gå 10 sekunder, dör, osv...
Några tips?
2. Vevhusventilationen har jag gjort så jag har ett filter som släpper det rakt ut, men jag har tänkt sätta ett oljepåfyllningslock från en b20 och dra en slang därifrån till luftfiltret och plugga min specialare...Borde väl funka?
3. Måste bara tvätta bort lite rödfärg
Nån som har några tips?
Besiktade 242:an idag
1. så gjorde min med tomgången när tomgången var för hög
2. den måste gå till insuget för att vara godkänd på modernare bilar, bara det går en slang dit så är dom nöjda, om den sen funkar eller bara sitter där på besiktningen behöver inte dom bry sig i
2. den måste gå till insuget för att vara godkänd på modernare bilar, bara det går en slang dit så är dom nöjda, om den sen funkar eller bara sitter där på besiktningen behöver inte dom bry sig i
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Var vevhus-ventilationen går, före eller efter kompressorn och spjället bör spela roll.. Om man laddar på rätt bra så har man ju ett fint vakum just efter luftfiltret, och efter spjället har man övertryck. Vad är att föredra?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.