bygga diesel av b23 et
bygga diesel av b23 et
är de någon här på forumet som gjort de är lite nyfiken jag har nämligen en kompis som byggt ihop en sådan blev uppstart i måndags kväll
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vad folk hittar på.
jag är bara lite skeptisk till hålbarheten i det blocket vid lite högre effekter och disel?
har han använt 651 topp och plana kolvar?
jag är bara lite skeptisk till hålbarheten i det blocket vid lite högre effekter och disel?
har han använt 651 topp och plana kolvar?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
631 topp och turbo kolvarna blev himla bra! john deere spridare och golfens dieselpump..
så nu är de en d23et om de sen håller vet vi inte men den startade och gick fint! bara de var guld värt.
ett litet agg sitter på nu td04 13 och jag tror inte pumpen orkar med att mätta den ens! jag ska kasta upp lite bilder när jag får tid! undrar om man kan säga på besiktningen att man har lite hårda tändkablar om dom undrar över något??
så nu är de en d23et om de sen håller vet vi inte men den startade och gick fint! bara de var guld värt.
ett litet agg sitter på nu td04 13 och jag tror inte pumpen orkar med att mätta den ens! jag ska kasta upp lite bilder när jag får tid! undrar om man kan säga på besiktningen att man har lite hårda tändkablar om dom undrar över något??
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1928
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
haha. bilder bilder bilder.. låter ju hur fränt som hellst:)
hur driver han pumpen?
hur driver han pumpen?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
jag har funderat på att göra tvärt om å konvertera d24 till bensin.
tänkte så här: en d24 turbo med ca 1:21 i komp klarar över 1.7 bar.
borde inte det bli ett fruktansvärt cylinder tryck?
om man fräste ett nytt förbrännings rum av en alu plåt som svetsas fast.
ersätter spridarna med tändstift.
skulle man inte få en mycket stabil underdel som tål massa laddtryck å massa effekt.
kanske är helt ute å cyklar nu men funderingar.
tänkte så här: en d24 turbo med ca 1:21 i komp klarar över 1.7 bar.
borde inte det bli ett fruktansvärt cylinder tryck?
om man fräste ett nytt förbrännings rum av en alu plåt som svetsas fast.
ersätter spridarna med tändstift.
skulle man inte få en mycket stabil underdel som tål massa laddtryck å massa effekt.
kanske är helt ute å cyklar nu men funderingar.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
vad är det för slags spridare? tapp eller nålhåls spridare? vad är det för slags pump? cav? rad?
tips om du ska använda turbo är att ha en pump som är byggd för just turbo (radpump) då finns det en lite dosa som får laddtryck och öppnar extra för gasstaget så du får mer soppa
den går också att ställa in på hur mycket mer soppa pumpen ska ge så med andra ord så är det bara justera på skruven på pumpen och wastegate för att få mer push i motorn ^^
behövs verkligen glödstiften? det är ju på förkammar dieslar dom används på
tips om du ska använda turbo är att ha en pump som är byggd för just turbo (radpump) då finns det en lite dosa som får laddtryck och öppnar extra för gasstaget så du får mer soppa
den går också att ställa in på hur mycket mer soppa pumpen ska ge så med andra ord så är det bara justera på skruven på pumpen och wastegate för att få mer push i motorn ^^
behövs verkligen glödstiften? det är ju på förkammar dieslar dom används på
e34 m20b25 turbo @1bar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
bilder bilder bilder.. hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: ons jan 11, 2006 10:01 pm
jojo men eftersom dom har glödstift tänkte jag att det är kanske från samma traktor och har man nålhålsspridare gäller det ju att få spridarbilden rätt så säkert placerad för att inte nöta sönder nåttcaterpillar skrev:må jo nødvendig bli direkt innsprutare dette, da det inte finnes nå forkammare, bilder på john deere dysene, hadde vært intr...
tuft projekt da
e34 m20b25 turbo @1bar