motorrecept-funkar denna tändning?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

motorrecept-funkar denna tändning?

Inlägg av Babs »

en polare till mej bygger en motor som består av följande:b21et,405topp,extraktorrör,t04b(a/r60)k-kam,ställbart kamdrev(kammen inställd med 4ans avgasventill öppen 1,8m.m vid nollad motor),dubbla dellorto40(tryck)skulle först åkt med 240turbons hela tändsystem med fördelarn var kass,och nu undrar jag om han kan åka med en brytarlös fördelare med tändmodul från 240/740 -86 och LÅST (typ fastsvetsad platta) tändning,ska väl ladda runt 1,3-1,5??
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

tändning

Inlägg av Babs »

kan och kan det är klart han kan,blir det bra?nån måste ju ha nåt bra å säg
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag förstår inte hur du menar riktigt. men ska du köra stumt är det bara att köpa en fördelare från en GLT och stumma.
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

motor

Inlägg av Babs »

jag menar att blir det nån mos i maskin med en orignal tändning som e "stummad"eller ska han åka med 240turbo fördelare+box??
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

peters bmw har standard tändning samma typ som volvo glt och 240turbo som fungerar bra
Babs
För mycket laddtryck
Inlägg: 373
Blev medlem: lör nov 01, 2003 2:17 pm

Inlägg av Babs »

"samma som glt å turbo"det är väl helt olika fördelare då turbomodellen sänker tändningen vid laddtryck eller?men om det nu går bra å stumma fördelaren spelar det väl ingen roll om vi åker med en fördelare från 2-740 med tändmodul
Skriv svar