Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: tis feb 19, 2019 8:27 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 07, 2009 6:30 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Alla ventiler verkar raka och absolut täta :) legat med tröd i 10 min per kanal! inte en droppe utanför..

Ska göra ventilurtag på plats tänkte jag, har en kille som ska kapa en bit topp åt mig som jigg åt fräsningen :) :thumbright:

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 07, 2009 8:18 pm 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: fre mar 31, 2006 12:16 pm
Inlägg: 291
paran0id skrev:
Inte så att du måste göra ventilurtag i kolvarna då?
Har för mig att original-kammen lyfter ~10.2-10.3 eller liknande.
Kolla på PPF, garanterat någon där som vet med säkerhet :)


Spelar inte så stor roll hur mycket maxlyftet är. Det är Vid TDC, strax före och strax efter som det är kritiskt.

Det var inte bara så att kammen stod en kugg fel?

Mats


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 4:49 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Motorn är deluxe noga ihopslagen av mig och en motorgubbe som hållt på för länge (40 bast minst).. och den går jättefint annars!

Problemet löst nu iallafall :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 6:48 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Inlägg: 1885
Ort: piteå/umeå
fan va smart,har ja inte sett förut. :thumbright:

_________________
tel 0707149931


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 7:17 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Inlägg: 556
du har tagit till större diameter på urtagen än diametern på ventilen?;)

//Wigge

_________________
Sgracing vi fixar de mesta!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 7:22 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Ofcourse! 41mm på avgas och 49.2 på insug! största jag kunde frambringa en sen lördagkväll :) Cheva ventiler :thumbright:

Är svinnöjd själv, blev riktigt fina urtag! ska putsa lite med smärgelduk och sen dunka ihop maskinen igen.

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 7:28 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre mar 11, 2005 1:25 am
Inlägg: 636
Ort: Teg
Det är rätt smart å köra fräsningen utan toppackningen på plats eftersom verktyget då kommer lite offset mot där ventilen sen ligger :thumbright:

_________________
BMW 2002 -73, MS3x turbo/intecooleller
Christer Hellquist


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 7:32 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Hehe sant sant, men iom att ventilerna på insug enbart snuddat kolven borde detta funka ypperligt!

Hade egentligen varit enuff med en dremel och nån minut puts per kolv.. men detta känns bättre :)

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 8:03 pm 
Offline
No turbo shit - Just real power!
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jun 27, 2004 10:40 am
Inlägg: 1478
Ort: Överboda, Umeå
Snyggt!

Vad har vi lärt oss då?
Alltid kolla frigången när man sätter trimkamaxel i en motor! :wink:

_________________
Gustav Sundberg


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 8:54 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis nov 11, 2003 1:23 am
Inlägg: 1431
Ort: Umeå
Gustav skrev:
Snyggt!

Vad har vi lärt oss då?
Alltid kolla frigången när man sätter trimkamaxel i en motor! :wink:

:thumbright:
Men sen är ju frågan hur mycket frigång man behöver :roll:


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 11, 2009 9:27 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
Inlägg: 406
Ort: Stockholm/Norrort
Gustav skrev:
Snyggt!

Vad har vi lärt oss då?
Alltid kolla frigången när man sätter trimkamaxel i en motor! :wink:


Haha så är det ju! :) är glad som fan att jag inte krokade ventiler eller liknande.. ! imorgon beställs en packning och sen smetar jag ihop maskinen igen.

_________________
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575

MVH Oliver von Bjuhr


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: sön jan 17, 2016 8:40 pm 
Offline
För mycket laddtryck
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön okt 04, 2009 6:12 pm
Inlägg: 116
Ort: Åland/Gävle
Lyfter en gammal tråd, hoppas det är ok.

Så man behöver göra ventilurtag om man kör M106 botten och B35 topp samt trimkam?

_________________
BMW E24 635 CSi (m106)
BMW E3 3.0Si
BMW E34 M5
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör dec 15, 2018 5:30 pm 
Offline
Forumsberoende
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 10, 2005 12:22 am
Inlägg: 765
Ort: Bräkne-Hoby Tele:0723508328 Namn:Dan Gyldmark
fantastiskt & brutalt!


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010