Tänkte fråga lite här också innan jag handlar mitt nya agg, själv var jag inne på GT32 eller liknande, men enligt en herre borde jag köpa en GT35:a.
Så vad tror ni?
max varav på motorn är 7000varv/min
Och laddtryck borde finnas från 3-3500varav som senast.
Önskad effekt ungefär 400hk.
vad tror ni?
Hur stort agg vågar man köra på 1.8L motor (20v).
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
ska du ha 400hk bör du ha en turbo med ca 50mm inlopp på compressorn
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
dannej,
Jo jag vet att det kommer behövas ett perfekt grenrör och en väldig massa mappande innan de kommer gå vägen, har lite andra problem, avgastemp.
20v toppen tål inte speciellet höga temperaturer, så där får jag lite flera problem.
Hoppas på lite ladd från 3krpm så man får lite register att åka på.
Kan ju inte varava så mycket heller pga hydraliska lyftarna.
Så ganska stora odds mot mig, men nån ska ju vara först
Jo jag vet att det kommer behövas ett perfekt grenrör och en väldig massa mappande innan de kommer gå vägen, har lite andra problem, avgastemp.
20v toppen tål inte speciellet höga temperaturer, så där får jag lite flera problem.
Hoppas på lite ladd från 3krpm så man får lite register att åka på.
Kan ju inte varava så mycket heller pga hydraliska lyftarna.
Så ganska stora odds mot mig, men nån ska ju vara först
2SLOW4U
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Du kommer bli tvungen att köra ganska vassa kammar för att få den effekten. Om du inte ska ladda mycket. Med vassa kammar är det bra med ett stort avgashus på turbon för att få mindre mottryck. Sen kan du nog räkna med att laddtrycket kommer komma lite senare. Eftersom du ändrar på vridkurvan på motorn när du byter kammar. Men du kommer säkert börja få laddtryck vid 3500rpm som du skriver.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana