turboaggsplacering?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

turboaggsplacering?

Inlägg av larsat »

tjenare tänkte höra lite hur stor roll det spelar hur man placerar turboagget på grenröret så att säga.. funkar det att ha dom upp&ner osv nått man bör undvika? mvh
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

det enda man måste tänka på är att inte luta lagerdelen för mycket...
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ok tack! axeln skall alltså vara parallell med marken annars spelar det ingen roll?
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Se till att oljan kan rinna med självfall ur returen annars kommer turbon att trycka oljan ut genom lagret.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

ok då får jag göra en extra böj till ena turbon så båda aggen får samma vinkel... tänkte ha dom så här:
Bild
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Du brukar kunna vrida kompressorhus avgashus och kärna separat... Ibland steglöst iblan till fasta lägen. Det viktigaste är att olja in är uppåt och olja ut är nedåt. Har hört att det inte ska skilja mer än max 30grader. Vet dock inte om det stämmer. Lodrätt är bäst
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Lodrätt är klart bäst, det behövs inte mycket motstånd på retursidan för att det ska bli strul.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

det blir nog mitsusnurror dom vet du väll om dom går vrida jonas?
trodde bara man kunde vrida kompressordelen..
det blir ju rakt åt alla håll om jag har som jag tänkt tack för hjälpen!
Lumpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:23 pm
Ort: Sörmjöle
Kontakt:

Inlägg av Lumpan »

Larsat ska du ha b21 med dubbel turbo? eller blir de nån annan motor?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

B21 eller B23, ska bestämma mig snart! :wink:
Lumpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:23 pm
Ort: Sörmjöle
Kontakt:

Inlägg av Lumpan »

okej blir säkert bra...
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

det går vrida mitsuaggen. bara att man får fixa lite egna fästen för waste-klockan, samt plocka ut det stift, som håller avgashuset i orginalläget.
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

bra då vet jag det 8)
Skriv svar