overlappet?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

overlappet?

Inlägg av larsat »

nån som vet vad det är för overlapp på k-kammen i 405 toppen samt i 16V GLT toppen med orgkammar & kamdrev? har hittat lite siffror men får inte fram nå vettiga värden.. :(
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Re: overlappet?

Inlägg av Daniel 850 »

larsat skrev:nån som vet vad det är för overlapp på k-kammen i 405 toppen samt i 16V GLT toppen med orgkammar & kamdrev? har hittat lite siffror men får inte fram nå vettiga värden.. :(
k kammen har 31.5g overlap

Mvh Daniel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

svar på båda frågorna = lite överlap
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

oki jens du skrev nått om att h-kammen inte lämpar sig så bra på en turbomotor, det är olika öppningstider på ventilerna och avgasventilerna är öppna mindre? jämfört med k-kammen, skulle det inte funka med en h-kam? det verkar dessutom som så att lyftet är mindre på avgasventilerna än på insug om jag inte feltolkat de siffror ja har.. :roll:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

H och K camarna är generelt inga "bra" racecammar men dom fungerar på lägre varv 2500-6500.
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

Inlägg av Minos »

Vilken kam är bäst om man vill ha en bil som rör på sig men som ändå går att köras normalt med =)
Skriv svar