T3/T4 kina turbo

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
klase
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: fre nov 30, 2007 4:07 am
Ort: byhole

T3/T4 kina turbo

Inlägg av klase »

nån som har nån susning om hur mycket effeckt man kan få ur en T3/T4 kina turbo typ denna..!

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std" onclick="window.open(this.href);return false;

på tex en b230..!
Skeden
För mycket laddtryck
Inlägg: 169
Blev medlem: ons feb 18, 2009 8:13 pm
Ort: Kungsbacka

Re: T3/T4 kina turbo

Inlägg av Skeden »

350+ med högt ladd, dom har en del surge problem kina snurrorna vad jag läst! även kompis som råkat ut för surge tror han låg vid 300-350 då. inte denna snurra specifikt finns ju massvis med modeller. sen måste du troligtvis porta upp wg hålet samma där en del som får/fick skenladd
940ltt, Projekt
MGP
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tis mar 16, 2010 7:00 pm

Re: T3/T4 kina turbo

Inlägg av MGP »

jag har bromsat 340hk och 477nm @ 1.3bar på hjulen med 98okt me denna turbo. vid 1.5bar fick jag surge.

dog inte med d bajshuset av et baklokk, sätt dit 3" highflow hus med 3" v-band.

mvh
MG Performance
Användarvisningsbild
Se88e_K
Forumsberoende
Inlägg: 1065
Blev medlem: tor maj 07, 2009 6:05 pm
Ort: Halmstad

Re: T3/T4 kina turbo

Inlägg av Se88e_K »

jag har bromsat 340hk och 477nm @ 1.3bar på hjulen med 98okt me denna turbo. vid 1.5bar fick jag surge....



Vad för motor var det med? volvo 8v?
Sebastian Kristensson
b230 16v turbo 638whp/625wnm @1,9bar
2016: EDPS Emmaboda 10,62/217kmt 402m opreparerad bana
Malmö raceway 6,69 201m klistrat tyvärr ingen slutfart
Action Meet Mantorp 10,20/217kmt 6,62/201m
Malmö raceway 6,62/173kmt

Sponsorer: Tuneitmotorsport | Speeding.se | KL Racing | do88
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Re: T3/T4 kina turbo

Inlägg av knotan »

finns två olika modeller på dem aggen som är vanligast, den du länkar till och sen en modelle med mindre kompressorhjul, den med mindre kompressorhjul surgar inte lika lätt så den är bättre, 420hk å 600nm har vi bromsat med en sån ur en b21 motor med 405 topp och d-kam på 1.8 bar.
närmare 450 ska den klara på en b230 runt 2 bars laddtryck.

den modellen du klänkar jhar jag sett bromsningar runt 450 häst på bmw motorer, borde funka på en preppad 16v för samma effekt...
snabbast på "Forat" 2012 :)

sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Bild
MGP
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tis mar 16, 2010 7:00 pm

Re: T3/T4 kina turbo

Inlägg av MGP »

Se88e_K skrev:jag har bromsat 340hk och 477nm @ 1.3bar på hjulen med 98okt me denna turbo. vid 1.5bar fick jag surge....



Vad för motor var det med? volvo 8v?
d va en b23 8v ja :)

recept och bilder:

B23ET blokk 96mm borr
Smidde wiseco kolvar på mål
H-stakar
Balansert veiv, svinghjul/trykk plate å reimhjul
kolvar och stakar er vektjustert
Stiftet svinghjul
531 topp med 38/44 ventiler, portet
K-kam med catcams just.kamdrev (må til på en K-kam hehe)
Dobble ventilfjærer
ometic MLS topp pakning
ARP studs
Custum grenrør
Garrett kopia T3/T04E (0.63 hus)
865cc dyser (simens)
Tec2 sprut
044 pumpe

Bild
MG Performance
Skriv svar