B23 vs B230

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Minos
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: tor dec 25, 2003 11:55 pm
Ort: Bakom ingenstans (Umeå)
Kontakt:

B23 vs B230

Inlägg av Minos »

Vad är det för skillnader mellan en b23 och en b230 när det gäller turbotrimmning? Eller vad är det för skillnader i allmänhet? Och om det är skillnader, går det att göra nått åt, eller är det ett hopplöstfall? =)


/Minos
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

läs i turbo teori hörnan på savar turbo hemsidan. där står det lite om B230/B23
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Do you got a copy of that theory in english?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

sorry!! jag kan knappt skriva på svenska ha ha. (för mycket B20 prat i skolan)
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Maybe someone wants to translate Jens articles to english so Koen will be happy... :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

I tried to read it several times but I don't get far cause me technical swedish is limited to several words (kolvar, stakar, top, bilder, filmer, bomsar, ...) I "understand" what Jens replied there but I guess its not completly right.
sorry!! jag kan knappt skriva på svenska ha ha. (för mycket B20 prat i skolan)
I only can write in swedish haha :) (too much B20 talk ....)

Guess the last thing is not very good :?

I buy a beer for the translater on Vallakra this year :wink: And I would be very happy indeed.
Användarvisningsbild
Tudor
För mycket laddtryck
Inlägg: 113
Blev medlem: mån jan 12, 2004 3:25 am
Ort: X-Län

Inlägg av Tudor »

"sorry!! i can hardly write in swedish ha ha. (too much B20 talk at school)"
:mrgreen:
Bild
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Tudor skrev:"sorry!! i can hardly write in swedish ha ha. (too much B20 talk at school)"
:mrgreen:
lol

Back on topic now, on TPC I asked about the same question and they told me to use a late B230, I searched very hard and only found one engine. The B23ET's were never imported by Volvo into Belgium. I can buy this for 375euros.

This is the engine number: B230FT 499772 00684
Skriv svar