Hej har som säkert alla andra b230 turbo åkare bekymmer med Oljereturen i blocket.
Nu har jag dock rivit ur motorn och byggt smidd botten osv och nu tänkte jag att jag skulle eliminera detta problem. Är ju självklart intresserad av hur ni har gjort och hur det funkar för er. Med hopp om goda svar kanske denna tråd kan hjälpa väldigt många andra som har samma bekymmer
Mvh Morgan
Vet ni varför gud kom på underlivssvamp på kvinnor?
Bara för kvinnor ska veta hur det är att leva men en irriterande f**ta!
jag brukar svarva till en plugg med presspassning i orginalhålet och kanckar i den typ... med typ 16mm slanganslutning som jag drar fast returslangen med en slangklämma på bara. ex-rated på forumet kan säkert posta en bild då han har mitt senaste block nuförtiden...
___________________________________________
MVH. Björn Johansson , JKPG
Jag gjorde snikvarianten. Finns väl ingen som helst anledning att göra så om du har motorn isärplockad, men jag svarvade en R20-bussning (rörgänga) lite lagom och slog dit med VVS-tätning. Den kommer aldrig lossna, knappt ens när jag vill.
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage. En helt vanlig grå 940
MVH Robin W