B230FT bränslepump?
B230FT bränslepump?
Köpte en B230FT-95 som jag ska ha i amazonen, Sitter ju inga vanliga mekaniska bränslepumpar på dom, är elektriska va?, Nu till frågan ska ha Dubbla dellorto 45or att trycka igenom, vad för bränslesystem rekommenderar ni?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21678
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
om du letar lite så ska det finnas förklarat här någånstans.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Hittat en bränslepump nu! tror ni denna räcker till dubbla dellorto 45r
motorn ligger på typ 180HK!
http://www.kgtrimning.com/bensinpump.htm
motorn ligger på typ 180HK!
http://www.kgtrimning.com/bensinpump.htm
Den räcker inte om du ska ha turbo. Om du tex laddar 0,5bar så betyder det att bränsletrycket ska vara ca 0.7bar, dvs ca 0,2bar över laddtrycket. Det måste även följa laddtryckskurvan, så en regulator måste du ha. Den ser ut så här: http://www.misab.se/fkt2mont.htm
Elpumpen kan du ta en begagnad från en bil med insprutning.
Elpumpen kan du ta en begagnad från en bil med insprutning.
En sån har jag redan!, ute efter en bränslepump som håller måtten!M10 skrev:Den räcker inte om du ska ha turbo. Om du tex laddar 0,5bar så betyder det att bränsletrycket ska vara ca 0.7bar, dvs ca 0,2bar över laddtrycket. Det måste även följa laddtryckskurvan, så en regulator måste du ha. Den ser ut så här: http://www.misab.se/fkt2mont.htm
Elpumpen kan du ta en begagnad från en bil med insprutning.
Dom flesta k-jetronic pumparna klarar en hel del... vid förgasar arangemang iaf. Finns en hel hop att välja mellan.. -984 mfl.. -984 ger ca: 168l/h vid 5bar, finns en -909 oxå ger ca: 168l/h vid 5bar... men orkar nästan inte nå högre tryck... men det är ju inte aktuellt heller..
-984 tror jag kostade ca 1600-1700:- på mekonomen..
-984 tror jag kostade ca 1600-1700:- på mekonomen..
Du tror inte pumpen i länken ovan klarar biffen??KadettEVO skrev:Dom flesta k-jetronic pumparna klarar en hel del... vid förgasar arangemang iaf. Finns en hel hop att välja mellan.. -984 mfl.. -984 ger ca: 168l/h vid 5bar, finns en -909 oxå ger ca: 168l/h vid 5bar... men orkar nästan inte nå högre tryck... men det är ju inte aktuellt heller..
-984 tror jag kostade ca 1600-1700:- på mekonomen..
Menar du Facet redtop pumpen nu? Den pumpen är ju lämplig på en sugmotor med 45:or men inte med turbo. Som det tydligt står så lämnar den ett bränsletryck på 0,45bar max. Om du nu kör den med regulator inställd på ca 0,15 så innebär det att du kanske skulle kunna ladda 0,25bar. Skulle du tex ladda 0,45bar eller mer så kommer pumpen ge noll (0) i bränsle. Den är ju heller inte gratis, så lägg pengarna på en lämpligare pump istället.
Rätta mig om jag har fel
Rätta mig om jag har fel
TACK för ett bra svar!! Kan nån rekommendera något annat system åt mig?, vad kör ni med själva? mycket tacksam för svar!M10 skrev:Menar du Facet redtop pumpen nu? Den pumpen är ju lämplig på en sugmotor med 45:or men inte med turbo. Som det tydligt står så lämnar den ett bränsletryck på 0,45bar max. Om du nu kör den med regulator inställd på ca 0,15 så innebär det att du kanske skulle kunna ladda 0,25bar. Skulle du tex ladda 0,45bar eller mer så kommer pumpen ge noll (0) i bränsle. Den är ju heller inte gratis, så lägg pengarna på en lämpligare pump istället.
Rätta mig om jag har fel