Sävar Turbo Site

Ett forum för motorentusiaster
Aktuellt datum och tid: mån feb 18, 2019 10:12 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: sön mar 24, 2013 1:46 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Inlägg: 556
de är inga problem med 500 nm från 5-8500 men de är inte nödvändigt att använda vvt..

//Wigge

_________________
Sgracing vi fixar de mesta!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 11, 2019 6:23 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9251
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Gammal tråd.
Men var finns det raceventiler till dessa maskiner?
Ferrea och supertech listar inget, man får väl beställa blanks.
Men det vore fint att hitta färdiga.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 11, 2019 7:56 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons feb 20, 2013 10:50 am
Inlägg: 192
Jeg har brukt Supertech , Mazda Miata 1,6 på innsug ( Da må du også bruke låsing , fjærer og retainer for denne), men nå ser jeg at KL Racing har både 32 og 33 mm innsugsventil

KL racing har 28,5 mm ekosventil også.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 11, 2019 10:00 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9251
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Jag var inne på audiventiler men de var för korta, de har annars fina enspårs knaster.

Tack för tipset, men kl racing ventiler törs jag inte stoppa i en sån här maskin som ska ha den här toppen, det är racing på toppnivå.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 11, 2019 10:43 am 
Offline
För mycket laddtryck

Blev medlem: ons feb 20, 2013 10:50 am
Inlägg: 192
Jeg har kjørt Supertech på innsug. 6 mm stamme.. De er litt lengre enn Volvo original men det er vel bare en fordel.... Har vært veldig stabilt . Gått ca 30 timer på dyno/bane
Originalventiler på eksos. Ikke noe monstereffekt men veldig fint register.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån feb 11, 2019 11:46 am 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: mån jul 22, 2013 11:24 pm
Inlägg: 564
Ort: Sundsvall
I en av mina motorer har blanks använts. Tror det var från Ferrea, men jag kan ta reda på tillverkare. Där var knaster med ett spår som man fick svarva på ventilskaftet i lämplig höjd. Sedan avgörs längden på ventilen så klart av vilken sorts tryckare man avser att använda. På en racemaskin skulle jag vilja ha en lätt tryckare av god kvalitet. Har för mig att jag har Arrows tryckare. Dock finns det så klart andra alternativ...

_________________
Där du har seglat, där har jag rott!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis feb 12, 2019 3:46 pm 
Offline
Forumsberoende

Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Inlägg: 9251
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Ja ventilmekanism vill man ha så lätt som möjligt för att undvika hårda ventilfjädrar i onödan.
Det finns styrningar med 6mm skaft till dessa har jag sett, det kan vara en idé.

_________________
///AMG
Älskar att få kärleksbrev, tyvärr är jag upptagen så ni får vänta..... :D


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010