sugturbo och slangar......

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
gamen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: lör jan 10, 2004 5:40 pm

sugturbo och slangar......

Inlägg av gamen »

klarar vilken turbo som helst att suga genom förgasare? bensinen gör väl inte några dumheter med turbon? vad kan man ta för slangar till turbon? nya silikonslangar är ganska dyra.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

du skulle nog läst någon gammal turbobok. där står det mer om karbontätningar och sug-turbo-aggregat.
gamen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: lör jan 10, 2004 5:40 pm

Inlägg av gamen »

vet du nån sida där det finns för jag har typ hittat noll?
jonny
För mycket laddtryck
Inlägg: 148
Blev medlem: mån mar 15, 2004 12:55 am

Sugturbo

Inlägg av jonny »

Sugturbo tillhör "forntiden" , Garret T3 och T04 är aggregat som det finns grejor att bygga om så att de blir carbontätade och tål undertryck utan att dra i sig olja .
Finns vissa Rajayturbos som är avtätade också .
Bygg tryckanläggning istället , det ska jag göra när tid finns .
gamen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 39
Blev medlem: lör jan 10, 2004 5:40 pm

Inlägg av gamen »

OK! :)
marcus ösd
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: sön okt 26, 2003 1:29 pm
Ort: östersund
Kontakt:

Inlägg av marcus ösd »

Sug turbo tillhör forntiden? Vill man bygga en billig och enkel annläggning så är ju sugturbo ett bra alternativ. Man klarar sig väldigt långt med en weber 45 för max en tusing, istället för tex ett dyrt sprut. Har sett bromsade sugmotorer (Luftkylda vw) med en weber 45 krama ur sig 400+ hästar. I tex usa byggs det mycket sugturbo, jag har ju mest erfarenhet från vws men redan för tio år, eller mer sedan tyckte vi i europa att jänkarna byggde omordärna annläggningar, men fortfarande är det inte många,om äns någon, som pressat fram mer effekt och bättre tider på strippen med tryck anl'äggning, hej o hå sprut och diverse annan hi tek. Jag bygger själv med sugturbo till min bubbla och turbokonverteringen kostar mig ungefär 1200 kr och då räknar jag med ca 200 hk och det tycker jag är helt ok
Skriv svar