b 20 konvertering?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
142t
För mycket laddtryck
Inlägg: 124
Blev medlem: tis mar 02, 2004 9:56 pm
Ort: trollhättan

b 20 konvertering?

Inlägg av 142t »

hej har några frågor som jag gärna skulle vilja ha hjälp med. håller på med en b 20 turbokonverterinig ska ha ca 200hk. har fixat en alu fördelare 0085, hur stummar man den ? och ska man köra utan vaccum? vilken topplockspackning ? kan man köra den som är 2mm som mekonomen har? tänkte sätta i en ny k-kam funkar det bra? har gröpt ur toppen för lägre komp oxå. detta är ett lågbudget bygge till och börja med. tacksam för tips!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det är bara att punkta i hop sving armarna och ta bort vakium slangen. kolla så att rotorn hittar av rärr i fördelaren när gnistan kommer. om du gröper ur toppens förbränings rum så kan du använda en tunnare packning som håller lite bättre, utan att få för hög kommpa.
Skriv svar