fitting B21ET in 142

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

fitting B21ET in 142

Inlägg av koenvbr »

In waiting for my "good" engine I tought fitting a regular B21ET in a 140 so I can have some fun already. I putted it straight and I saw the original intake manifold of the engine hits the steering column. The brake booster I already solved with a longer bar.

I was thinking of using a B230 manifold cause I thought they were built otherwise (wasn't the throttle body placed below of it?) Don't know this will do it with just the manifold swap.

tack

Koen
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

B230 manifold no good either.



So I guess its going to be a custom then?

Koen

http://www.smartgroups.com/pictures/ope ... =12&Page=1
Användarvisningsbild
Fredde Holmgren
Impellerhead
Inlägg: 2512
Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
Ort: Skellefte
Kontakt:

Inlägg av Fredde Holmgren »

Go Custom! :)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Skriv svar