Smörjproblem med 531 + rakställd motor?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Jonas T
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: sön sep 21, 2003 4:05 pm
Ort: Västkusten

Smörjproblem med 531 + rakställd motor?

Inlägg av Jonas T »

Fick under veckan ett varningens ord ang smörjningen till kamaxeln när man rakställt motorn (menade på att oljan lättare rinner undan från lyftargalleriet istället för att stanna kvar och göra nytta. Vilket gjort att justerbrickor och kamnockar gått ner sig ganska snart)

Nån här som har erfarenheter ang detta?

//Jonas
Da_Snake
För mycket laddtryck
Inlägg: 411
Blev medlem: fre dec 19, 2003 3:32 pm
Ort: Nora

Inlägg av Da_Snake »

Inget problem som jag märkte nått av i alla fall, jag körde ca 2000 mil med en rakställd B21ET med 405:a.
Fredrik Ringhald
072-316 26 91
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det brukar inte bli någon skillnad. man kan annars gjuta upp en vall med något bra typ kemisk metall som stänger in oljan. jonas med 10.9 amazonen här i sävar har så.
Lumpan
För mycket laddtryck
Inlägg: 149
Blev medlem: tis dec 02, 2003 12:23 pm
Ort: Sörmjöle
Kontakt:

Inlägg av Lumpan »

Jens Gustavsson skrev:det brukar inte bli någon skillnad. man kan annars gjuta upp en vall med något bra typ kemisk metall som stänger in oljan. jonas med 10.9 amazonen här i sävar har så.
Jens du kan inte fixa en bild på hur han har gjort? Tänkte att de bruka komma ganska mycke kort från de garaget..
Skriv svar