Lite frågor ang. Garret GT32 !!!

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
Filaren
Forumsberoende
Inlägg: 588
Blev medlem: ons mar 31, 2004 3:35 pm
Ort: Emmaboda

Lite frågor ang. Garret GT32 !!!

Inlägg av Filaren »

Undrar om det är en bra turbo?
Hur långt räcker den effektmässigt?
Hur är responsen med en sådan turbo?
Klarar den att ladda uppåt 2bar?
(Ska ha den på min b23et med portad 405 och k-kam)
Vill ha en turbo som räcker till 350+ och att man inte har laddtryck
förrens vid typ 5000varv :?

A/R 50 på kompressorn, 50mm inlopp.
(Avgasdel har jag inte kollat på)

Har blivit erbjuden att köpa en för 4800:-
Det sitter intern wastergate, men det medföljer ett avgashus
för separat wastergate.

Ska man slå till? :lol:

Mvh//Andreas
Användarvisningsbild
Jonas CRX VTi 94
För mycket laddtryck
Inlägg: 406
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jonas CRX VTi 94 »

Hur ny är den? Du kan få tag på billigare turbos. Mycket dyrare också. Jag tycker priset låter rimligt om den är mycket fräsh.

http://www.atpturbo.com/root/maps/image ... mpress.jpg

http://www.atpturbo.com/root/maps/image ... urbine.jpg
/Jonas Åhgren

En stjärna *

Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Användarvisningsbild
Filaren
Forumsberoende
Inlägg: 588
Blev medlem: ons mar 31, 2004 3:35 pm
Ort: Emmaboda

Inlägg av Filaren »

Tackar för svaret :lol:

Turbon är nyrenoverad.
Skrev fel innan, nu sitter det avgashus för extern wastergate.
Medföljer gör även ett avgashus och kompressor för intern wastergate.

Kan man köra med en intern wastergate?

Mvh//Andreas
Skriv svar